هدف‌گذاری اشتغال ۸۰۰۰ هزار مددجوی اردبیل در سال‌جاری

هدف‌گذاری اشتغال ۸۰۰۰ هزار مددجوی اردبیل در سال‌جاری

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴۳ هزار و ۴۰۰ خانوار در قالب ۸۹ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات متنوع کمیته امداد بهره‌مند هستند.

وی ابعاد خانوار و جمعیت این تعداد مددجو را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد جمعیت استان و ۷ درصد خانوارها در دارالارشاد اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.

حسین‌نژاد به سرانه پایین درآمدی و معیشتی مردم این استان در مقایسه با سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: در مقابل این مشکلات و نارسایی‌ها، رسالت سنگین توانمندسازی خانواده‌های نیازمند را بر عهده داریم که در دو بخش مسکن و اشتغال اقدامات مهم و اساسی آغاز شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل همراهی بانک‌های عامل را در پرداخت تسهیلات از محل منابع ملی و استانی یادآور شد و افزود: سال گذشته با هدف ایجاد اشتغال پایدار، ۳۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه هدف کمیته امداد پرداخت شده است.

حسین نژاد افزود: امسال پیش‌بینی می‌کنیم با منابع استانی در حوزه اشتغال برای پنج دهک پایین جامعه بتوانیم ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و کارآفرینی پرداخت کنیم.

حسین‌نژاد بیان کرد: سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی به همت کمیته امداد ایجاد شد که امسال هدف‌گذاری کمیته امداد استان اردبیل ایجاد اشتغال برای هشت هزار مددجو است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: در حوزه مسکن نیز قرار است در تمامی روستاهای استان تمامی مددجویان دو نفر و بالاتر از مسکن ایمن و مناسب بهره‌مند شوند.

وی با قدردانی از همراهی رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در انعکاس اخبار و رویدادهای کمیته امداد، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال مردم با دلسوزی تمام پای کار آمدند تا با کمک آنها علاوه بر رفع نیازمندی خانواده‌های تحت حمایت، سرانه پرداختی در طرح اکرام ایتام و محسنین را بالا برده و به وضعیت مناسبی برسانند.

حسین‌نژاد گفت: کمیته امداد آمادگی همراهی با صداوسیما و سایر رسانه‌ها را در انعکاس شفاف و صادقانه مسائل و موضوعات مختلف دارد و امیدواریم در دوره جدید فعالیت، بتوانیم با تولید و پخش مستند، فیلم، تیزر و سایر برنامه‌ها از ظرفیت فراهم شده در جلب مشارکت‌های مردمی بهره بگیریم.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.