یکهزار و ۳۱۸ هکتار از اراضی یزد به کشت ذرت اختصاص یافت

یکهزار و ۳۱۸ هکتار از اراضی یزد به کشت ذرت اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی استان، یدالله جواد پور اظهار کرد: برای کاشت این سطح از اراضی ۳۳ تن بذر اصلاح شده ذرت و ۸۳۰ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار بین کشاورزان توزیع شد.

وی بیشترین سطح زیر کشت این گیاه را در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و اشکذر بیان و افزود: پیش بینی می شود شش هزار و ۱۳۷ تن ذرت دانه‌ای و سه هزار و ۵۶ ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با توجه به نیاز دامداران به علوفه ،کاشت گیاهان علوفه‌ای و بخصوص ذرت در الگوی کشت استان قرار گرفته است.

محلول پاشی درختان پسته برای افزایش مقاومت درختان در برابر گرما

جهاد کشاورزی یزد در اطلاعیه نیز آورده: با توجه به تداوم گرمای هوا در راستای افزایش مقاومت درختان پسته به تنش های ناشی از گرما لازم است محلول پاشی ترکیبات پتاسه به همراه اسیدهای امینه با نظر کارشناس جهاد کشاورزی در باغات پسته انجام گیرد.

جهت رفع مشکل عدم یکنواختی پر شدن مغز میوه باغات پسته ،بهترین راهکار استفاده از کودهای پتاس بالا مانند سولو پتاس همراه آبیاری و محلول پاشی کود نیترات پتاسیم است .

زمان طلایی برای انجام ازمایش برگ در باغات پسته تا نیمه مرداد ماه بوده و توصیه می شود کود دهی و تغذیه باغات براساس نتایج آزمایش آب ،خاک، برگ و با نظر کارشناس صورت پذیرد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.