شناسایی یک درمانگر غیرمجاز دام در چرداول

شناسایی یک درمانگر غیرمجاز دام در چرداول

دکتر عبدالحسین قیطاسی رئیس نظام دامپزشکی استان ایلام شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: یک درمانگر غیرمجاز دام در شهرستن چرداول که اقدام به ویزیت احشام ساکنان آن منطقه کرده بود شناسایی و از ادامه فعالیت وی جلوگیری شد.

وی افزود: امروز برای رسیدگی به تخلف این درمانگر هیئت بدوی دامپزشکی با حضور مدیرکل دامپزشکی، رئیس نظام دامپزشکی و دیگر اعضا برگزار و این درمانگر غیرمجاز دام با شکایت یک دامدار محکوم شد.

رئیس نظام دامپزشکی استان ادامه داد: این درمانگر غیرمجاز حوزه دام بدون داشتن مجوز و تخصص لازم نسبت به شاخ بری ۲ راس گاو اقدام کرده بود که هر ۲ راس گاو تلف می‌شوند.

وی یادآور شد: این درمانگر غیرمجاز ضمن تعلیق فعالیت به مدت ۶ ماه، در مراجع قضایی نیز باید پاسخگوی خسارت به دامدار خسارت دیده باشد.

قیطاسی تصریح کرد: مردم ایلام به خصوص در مناطق روستایی و عشایری تقاضا داریم برای فعالیت دارو و درمان حوزه دام به به درمانگاه‌های مجاز دامپزشکی مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در استان ایلام ۲۷ درمانگاه دامپزشکی با پزشک دامپزشک فعال هستند و در همه شهرهای استان درمانگاه مجاز دامپزشکی وجود دارد بنابراین حتماً مردم برای فعالیت‌های دارو و درمان دام‌های خود به این مراکز مراجعه کنند.

درمانگرها غیرمجاز در حوزه دامپزشکی امروز یک معضل بزرگ در کل کشور شناخته می‌شوند و در بسیاری از موارد باعث تلفات دام‌های مردم می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.