مشارکت نخبگانی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان باید افزایش یابد

مشارکت نخبگانی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی امروز یکشنبه در مراسم افتتاح اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری استان لرستان در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: در نظام حکمرانی نیاز به تغییر ریل حرکت در بخش اجرا داریم.

وی عنوان کرد: ریشه‌های فکری نظام جمهوری اسلامی ایران، ریشه‌های بسیار مقدسی هستند، مسئولان هم به عموماً انسان‌های شایسته و پرتلاشی هستند، اما آنچه اهمیت دارد این است که رضایت‌مندی مردم و بهره‌وری بالا، در همه ابعاد حاصل شود و گسترش یابد.

معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: باید کوشش کرد ایرادات حکمرانی در بخش‌های گوناگون، رفع یا اصلاح شوند.

فرهادی، افزود: یکی از ایرادات حکمرانی، تمرکزگرایی بیش از حد است، درحالی‌که مشارکت نخبگانی استان‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان بایستی افزایش یابد.

وی، تصریح کرد: ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری در سطح استان‌ها از جمله استان لرستان، گامی است برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های حکمرانی‌های محلی.

معاون اجرایی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: تفاوت این اندیشکده‌ها با سایر اندیشکده‌ها این است که خروجی‌های این اندیشکده‌های استانی به کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتقل می‌شود.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری

بهروز کاظمی معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: ظرفیت نخبگانی استان‌ها می‌تواند به‌خوبی برای بهره‌گیری در اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری استان‌ها به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: اگر کارکرد اندیشکده‌های حکمرانی و قانون‌گذاری به‌درستی اجرا شود یک ظرفیت و بازوی مهم علمی برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، افزود: باید جنبه‌های کارشناسی و علمی فرایندهای حکمرانی و قانون‌گذاری و الگوهای تصمیم‌سازی، بر پایه کارکردهای اندیشکده‌های مذکور، تقویت شود و ارتقا یابد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.