قاضی نباید تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار گیرد

قاضی نباید تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای بعد از ظهر دوشنبه در دیدار قضات و کارکنان قضائی استان فارس با اشاره به حجم بالای کار در دستگاه قضائی، افزود: حجم کار و سختی کار در دستگاه قضائی بالاست و کمبودها زیاد است، اما باید توجه کنیم که مبادا این سختی‌ها در انگیزه خدمت‌رسانی و اخلاص ما تأثیر بگذارد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: دشمنان طی بیش از چهار دهه بعد از انقلاب، هر ترفند و خباثتی را به کار بستند تا نظام ما پا نگیرد و پیشرفت نکند، اما ناکام ماندند.

محسنی اژه‌ای افزود: امروز دشمنان اگر می‌توانستند علیه کشور ما اقدام نظامی کنند، درنگ نمی‌کردند، اما به واسطه اقتدار ایران اسلامی از پیشبرد این حربه عاجزند.

وی ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند در مقابل اعمال شجاعت قاضی در چارچوب قانون و عدل بایستد؛ قاضی نباید تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار گیرد چرا که در آن صورت عدالتش مخدوش می‌گردد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در بسیاری از موارد در تدوین لوایح قضائی با اعمال سازوکارهایی از قضات شاغل و حتی قضات بازنشسته نظرخواهی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این جلسه گفت: در راستای تحقق رشد تولید در کشور، با کمک مجموعه قضائی استان، ۶۷ شرکت در سال گذشته و ۲۲ شرکت در چهار ماه و نیم سپری‌شده از سال جاری احیا شدند.

در این دیدار، نمایندگان قضات، کارکنان اداری، کارکنان شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه، به بیان مطالب و نقطه نظرات خود پرداختند.

منبع: مهر