ایرلاین‌های بومی برای خراسان جنوبی در دست پیگیری است

ایرلاین‌های بومی برای خراسان جنوبی در دست پیگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عظیم طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره وظایف راهبردی سازمانی هواپیمایی کشور اظهارداشت: همیشه برای افزایش پروازها تلاش کرده و می‌کنیم.

وی به بخش‌های زیرساختی فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند اشاره کرد و افزود: احداث ترمینال جدید فرودگاه بیرجند با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان به پایان رسیده و در هفته دولت به طور رسمی افتتاح می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی پروژه زیرساختی مهم دیگر فرودگاه‌های استان را ایجاد پروژه روشنایی فرودگاه طبس دانست و ادامه داد: این پروژه حیاتی با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به اتمام رسید و هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی با بهره‌برداری غیررسمی پروژه روشنایی فرودگاه طبس این فرودگاه ۲۴ ساعته شد و با توجه به گرمای بالای ۴۰ درجه این شهر، پروازها در شب برای این فرودگاه خیلی حائز اهمیت است.

طهماسبی عنوان کرد: همچنین دو پروژه زیرساختی دیگر نیز فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند در دست مطالعه و مناقصه است که یکی از پروژه‌ها محوطه‌سازی فرودگاه بیرجند است که به‌زودی مناقصه آن برگزار می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره در دست مطالعه بودن بهسازی ترمینال قدیم بیرجند و اتصال آن به ترمینال جدید اضافه کرد: این پروژه سال بعد شروع می‌شود.

طهماسبی هزینه برآورد شده برای دو پروژه در حال مناقصه و مطالعه فرودگاه بیرجند را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

منبع: فارس