درخواست تعطیلی ۲۰ کارگاه ساختمانی غیرایمن در مازندران

درخواست تعطیلی ۲۰ کارگاه ساختمانی غیرایمن در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سمانه نوری شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت صیانت از منابع انسانی و نیروی کار کشور برنامه ملی پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در رأس برنامه‌های سال جاری این اداره‌کل بوده و همگام با سراسر کشور با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از نیمی از آسیب‌های شغلی مربوط به حوزه ساخت‌وساز بوده و این موضوع مبین ضرورت نظارت دقیق و برخورد قانونی و بدون اغماض با کارفرمایان متخلف است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه براساس نص صریح قانون مسئولیت تأمین و حفظ ایمنی کارگاه بر عهده کارفرمای آن کارگاه است، افزود: تمام کارفرمایان، پیمانکاران، مهندسین ناظر و مجری و دست‌اندرکاران حوزه ساختمان مکلف به رعایت مقررات و آئین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار هستند.

نوری تصریح کرد: بازرسان کار استان با افزایش ۵۰ درصدی تعداد بازرسی‌ها از حوزه ساختمان در چهار ماهه امسال بیش از ۱۰۰۰ مورد بازدید از کارگاه‌های ساختمانی انجام داده و تقاضای تعطیلی بیش از ۲۰ کارگاه با توجه به شرایط پرخطر موجود و احتمال وقوع حوادث داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از حوادث و حفظ سلامت نیروی کار و حساس‌سازی جامعه هدف، بازدیدهای گروهی با مشارکت سایر دستگاه‌های وظیفه‌مدار به صورت هفتگی در استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه کمبود نیروی انسانی در حوزه‌ی بازرسی کار باوجود حجم و تنوع فعالیت‌های این حوزه از مهمترین چالش‌های این اداره است، گفت: مشارکت شرکای اجتماعی و کارگران و کارفرمایان جهت نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در کارگاه‌ها ضروری است.

منبع: مهر