آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، تمدید 10 ساله توافق انتقال نفت روسیه به چین از خاک قزاقستان، سهم 18 درصدی ایران از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در «ختلان» تاجیکستان و سرمایه‌گذاری و تجارت محور دیدار سفیر تاجیکستان با معاون وزیر اقتصاد ایران؛ تنها بخشی از مهم‌ترین اخبار آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته است.

ازبکستان و چک یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

مقامات ازبکستان و چک در چارچوب نشست بازرگانی در شهر «تاشکند» یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

نگاه کارشناسان سیاسی آسیای مرکزی به انتخاب مجدد «میرضیایف»

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند انتخاب مجدد «میرضیایف» به عنوان رئیس‌جمهور ازبکستان زمینه‌ را برای گسترش بلندمدت همکاری‌های منطقه‌ای و حل و فصل مسائل کلیدی اجتماعی و اقتصادی ایجاد می‌کند.

سهم 18 درصدی ایران از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در «ختلان» تاجیکستان

در دیدار رؤسای کارخانه‌های تولیدی جمهوری اسلامی با استاندار منطقه ختلان تاجیکستان خاطرنشان شد که 18.5 درصد از کل سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد این استان به ایران اختصاص دارد.

رئیس سابق کمیته امنیت ملی قزاقستان متهم به حمایت از تروریسم شد

رئیس سابق کمیته امنیت ملی قزاقستان و دو نفر از معاونان وی، رسماً در فهرست حامیان تروریسم در این کشور قرار گرفتند.

دیدار نخست‌وزیر قرقیزستان با استانداران مناطق مرزی تاجیکستان و ازبکستان

نخست وزیر قرقیزستان در چارچوب نشست منطقه‌ای استانداران مناطق باتکن، سغد و فرغانه با رؤسای منطقه سغد تاجیکستان و فرغانه ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عزم ترکمنستان برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی با کره جنوبی

هیأتی متشکل از مقامات ترکمنستان به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور به کره جنوبی سفر و با نخست‌وزیر و برخی دیگر از مقامات بلندپایه این کشور دیدار و در مورد توسعه روابط اقتصادی گفت‌وگو کردند.

تمدید 10 ساله توافق انتقال نفت روسیه به چین از خاک قزاقستان

موافقت‌نامه انتقال نفت روسیه به چین از خاک قزاقستان به مدت 10 سال دیگر تمدید شد.

افغانستان محور رایزنی مقامات ازبکستان و اروپا

نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان با مشاور مرکز حل منازعات مؤسسه صلح اروپا در چارچوب یک ویدئو کنفرانس، اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

ازبکستان و گرجستان تفاهمنامه همکاری‌ اقتصادی امضا کردند

نخست وزیران ازبکستان و گرجستان در چارچوب دیداری در شهر «تفلیس» برنامه گسترش همکاری‌های دوجانبه برای سال‌های 2023 و 2024 میلادی را امضا کردند.

انجام مناسک حج عمره توسط رئیس جمهور تاجیکستان + تصاویر

رئیس جمهور تاجیکستان که برای شرکت در نخستین نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و شورای همکاری خلیج فارس وارد عربستان سعودی شده پس از زیارت کعبه، مناسک عمره را به جای آورد.

سرمایه‌گذاری و تجارت محور دیدار سفیر تاجیکستان با معاون وزیر اقتصاد

وزارت امور خارجه تاجیکستان از ملاقات سفیر این کشور در تهران با معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

پیدا و پنهان همگرایی کشورهای عربی و آسیای مرکزی

شهر «جده» امروز میزبان نخستین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای آسیای مرکزی بود که مورد توجه گسترده کارشناسان منطقه و رسانه‌‌ها قرار گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.