نیمی از صادرات کرمانشاه به بخش‌ عرب نشین کشور عراق ارسال می‌شود

نیمی از صادرات کرمانشاه به بخش‌ عرب نشین کشور عراق ارسال می‌شود

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۹۳۵ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۹۶۱ دلار کالای صادراتی به وزن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۳ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است.

وی افزود: از این میزان کالای صادراتی به کشور عراق ۴۸۱ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۳۵ دلار آن به وزن یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ۴۹۷ تن از طریق گمرکات خسروی و سومار به بخش عربی این کشور صادر شده که از حیت وزن سهم ۵۰ درصدی و از لحاظ ارزش سهم ۵۱ درصدی از مجموعه صادرات استان کرمانشاه به عراق را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان ۴۵۴ میلیون و ۲۳ هزار و ۴۲۶ دلار به وزن یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۲۶ تن از مجموع کالای صادراتی استان از طریق گمرکات پرویزخان، شوشمی و شیخ صله نیز به بخش کردی کشور عراق ارسال شده که از لحاظ وزن سهم ۵۰ درصدی و از حیث ارزش سهم ۴۹ درصدی را شامل شده است.

عباس زاده به عمده کالاهای صادراتی به هر ۲ بخش عربی و کردی کشور عراق اشاره و هاژر نشان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و…. از جمله این کالاهای صادراتی است.

منبع: مهر