حرف‌ها و تصمیماتی سیاسی در مقابل ادعای آرمانگرایی

حرف‌ها و تصمیماتی سیاسی در مقابل ادعای آرمانگرایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، هنوز خیلی از خشک شدن مهر رای‌مان در پای صندوق‌ها نگذشته بود که حواشی شورای شهر شیراز در دوره ششم آغاز شد.

از ننشستن بر صندلی شورا و سفرهای مداوم به تهران جهت تکیه بر کسوت شهرداری این کلانشهر گرفته تا علت رفتن قدیمی‌ترها و آمدن جدیدی‌ها؛ از مشخص نشدن عاقبت گوشی های چهل میلیونی و دیگر بریز و بپاش‌ها گرفته تا دستگیری‌ها!

از رفتن چهار عضو طی گذشت دو سال از عمر شورا که به نیت خدمت‌گذاری در این کسوت، اعتماد مردم را کسب و وارد شورا شدند و در نهایت سر از استانداری، شهرداری و یا احتمالاً مجلس در آوردند گرفته تا بلاتکلیفی خانه‌های سازمانی و عدم نظارت بر آن که از تاکیدات رئیس و دیگر اعضای شورا بود.

این در حالی بوده که پس از روی کار آمدن شهردار جدید شیراز، شاهد آن بودیم که اعضای شورای شهر حداقلی ترین وظایف نظارتی خود را انجام نمی دهند.

در حالی که یکی از ابزارهای نظارتی شورا تحقیق و تفحص از معاونت های شهرداری است طی مدت روی کار آمدن دوره ششم شورا یا تحقیق و تفحصی صورت نپذیرفت و یا نتیجه ای را در بر نداشت که این یا نشان از ضعف دارد و یا به عمد منتج به نتیجه نشده است.

گفتنی است که بررسی کمبودها و نیازهای فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، اجتماعی، رفاهی و اقتصادی شهروندان و شهر از وظایف اعضای شورای شهر بوده اما ما در این دوره شورای شهر بیشتر شاهد آن هستیم که ریل حرکت اعضا حواشی بوده و پرداختن به اصول نامبرده در فرع است.

همچنین لازم به ذکر است که شورای شهر باید در راستای رفع مشکلات شهر و عمران و آبادانی آن تلاش کنند و این خواسته مردم است که آنها به دور از هرگونه بازی سیاسی با هم یکدل و متحد باشند تا بتوانند به شکلی اثرگذارتر عمل کنند.

شورا می‌بایست تخصصی باشد نه سیاسی تا بتواند زمینه ساز بالاترین خدمات به حوزه شهر و شهروندان باشد و از همه مهم تر از حواشی دوری کند.

اصلی که متاسفانه در دوره ششم شورای شهر شیراز کاملا به عکس است به طوری که حواشی اصل است و رسیدگی به امورات مردم حواشی.

به طوری که عده ای سیاسی کاری را با کار سیاسی اشتباه گرفته اند و علارغم اینکه خود را مردمی، غیرحزبی، آرمانخواه و در مقابله با سیاسی کاری می‌دانند، عینا و عملا اظهار نظرهایی کاملا سیاسی دارند.

این موضوع زمانی خطرناک تر می شود که با دیدگاهی تکفیری که اتفاقا بدترین نوع نگاه سیاسی است؛ خود را حق و دیگران را باطل می‌پندارند.

ادعای مردمی بودن دارند اما اتفاق ویژه و در شانی را برای مردم رقم نزدندـ

ادعای غیر حزبی بودن دارند اما صحبت ها و تصمیم گیری‌هایشان به دور از این حرف هاست.

ادعای آرمانخواهی و مطالبه گری دارند اما هیچگونه اقدام، حرکت، اظهارنظر و یا نطق عدالتخواهانه و آرامانگرایانه ای که در راستای رفع مشکلات مردم و رسالتی که به آن منظور رضایت و اعتماد مردم را کسب و پا در این عرصه گذاشتند مشهود نیست.

بهتر بوده که با همراه و همدل شدن اعضای شورا در همگرایی، وحدت و توسعه شهر قدم برداشته و به مشکلات مردم رسیدگی شود چرا که استمرار موارد یاد شده می‌تواند مصلحت شهر را در معرض آسیب قرار دهد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.