ثبت 101 سند ملکی گلستان در سامانه مولدسازی

ثبت 101 سند ملکی گلستان در سامانه مولدسازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، روح الله صلبی عصر امروز در دیدار با اعضای تحریریه خبرگزاری فارس گلستان، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر دولت به جد به دنبال آن است، اصلاح ساختارها و نظام بودجه‌ای بوده که یکی از مهم‌ترین نمودهای آن مولدسازی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: سال گذشته طرح مولدسازی مطرح شد اما در حین اجرا با چالش‌های زیادی روبرو بود که این امر بررسی و راهکارهایی ارائه شد.

وی با بیان این که ولدسازی مصوبه سران قوا است و مجوز آن صادر شده است، بیان کرد: طول مدت اجرایی مولدسازی دو سال بوده و باید از آن حداکثر استفاده را کنیم.

صلبی ادامه داد: مولدسازی به معنای فروش نیست بلکه به دنبال این است که بالاترین ارزش افزوده دارایی‌های منجمد و راکد استفاده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: برخی از پروژه‌های نیمه تمام یا کلنگ‌زنی شده را می‌توان با مولدسازی و تهاتر و سرمایه‌گذاری تکمیل کرد.

وی با بیان این‌که آیین‌نامه مولدسازی به ۲۲ حوزه تقسیم شده است، افزود: در گلستان ۷ هزار و ۹۶۰ ملک شناسایی شده و تنها چهار هزار ملک دارای سند مالکیت هستند.

صلبی اضافه کرد: از این تعداد هم ۲ هزار ملک انفال بوده و ۱۰۱ ملک در سامانه مولدسازی دارایی دولت بارگذاری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: گلستان در مستندسازی املاک مازاد در کشور با ۱۱۳ سند، رتبه سوم را دارد.

وی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از این ظرفیت می‌تواند به اتمام برسد و در قالب مشارکت عمومی و خصوصی و حق بهره‌برداری و مانند پروژه‌ها واگذار شود.

صلبی گفت: به طور مثال ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل فرهنگ‌سرای گرگان برآورد هزینه شده و می‌تواند در قالب تغییر کاربری و سرمایه‌گذاری این پروژه به اتمام برسد.

وی تاکید کرد که اگر دستگاه‌های اجرایی در زمینه مولدسازی و معرفی اموال مازاد همکاری نکنند مشمول تخلف شده و طبق ماده ۵۸۶ مجازات اسلامی با آن‌ها رفتار می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.