بیشتر دغدغه اصحاب رسانه مسائل و مشکلات مردم است

بیشتر دغدغه اصحاب رسانه مسائل و مشکلات مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدمحمود میرفیضی عصر امروز سه‌شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران خوزستانی که به مناسبت روز خبرنگار در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه در همه عرصه‌ها کمتر به موضوعات خود می‌پردازند و بیشتر دغدغه آنها مسائل و مشکلات مردم است که از مسئولین مطالبه می‌کنند.

وی افزود: نیروی انتظامی اکنون یک ویترین شیشه‌ای است و همین مسئله باعث ارتقای آن می‌شود زیرا هیچ چیز پنهانی از دیگران نداریم.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه از انتقاد استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: انتقاد یا سازنده است یا سوزنده، انتقاد سازنده باعث رشد و تولید سرمایه اجتماعی می‌شود اما انتقاد سوزنده تقابل ایجاد می‌کند که تقابل به هیچ شخصی منفعت نمی‌رساند.

سردار میرفیضی خطاب به خبرنگاران گفت: چیزی که مهم است و شما باید به آن توجه داشته باشید، مسئله روایت اول است؛ پیشنهاد می‌کنم بین مجموعه رسانه با محوریت حوزه فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی هیئت اندیشه‌ورز با شیوه نامه‌ای تعریف شود و باید هم نیروی انتظامی و هم شما الزامات را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: افتخار پلیس در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که خادم مردم است؛ مجموعه انتظامی خوزستان نیز این است که خادمی بهترین مردم دنیا را دارد.

فرمانده انتظامی خوزستان با بیان اینکه کارها با فردیت انجام نمی‌شود، اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم امنیتی ترین موضوعات را باید با کمک اصحاب رسانه به مسائل اجتماعی تبدیل کرده و آنها را در این قالب حل کنیم.

سردار میرفیضی بیان کرد: بسیاری از مسائلی که رخ می‌دهد به دلیل ترک فعل بسیاری از دستگاه‌های دیگر است.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت فناوری و نخبگان استفاده کنیم و به سمت هوشمندسازی برویم و راهی جز این نداریم؛ به طور مثال باید به این نکته توجه شود که در حوزه پایش تصویری سهم پلیس چقدر است؟ یک تکلیف وجود دارد و یک وظیفه شهروندی، آیا شهروندان وظیفه شهروندی خود را انجام می‌دهند؟ چرا باید در تقاطعی دوربین، چراغ راهنمایی و مأمور گذاشته شود؟

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: حضرت آقا می‌فرمایند، خبرنگاران دو وظیفه دارند یکی به عنوان مدعی العموم جامعه که از مسئولان و دوم به عنوان روشنگری و ایجاد امید است که باید در جامعه آگاهی بخشی کنند به موضوعاتی که انجام می‌شود بپردازند.

سردار میرفیضی بیان کرد: اگر پیوندی بین نیروی انتظامی و خبرنگاران به وجود بیاید، ما می‌توانیم در کنار هم قرار بگیریم و بسیاری از مسائل را با تعامل حل کنیم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند در امنیت پایدار نقش داشته باشند، تصریح کرد: شما خبرنگاران می‌توانند در حوزه توسعه امنیت نقش ایجاد کرده و به عنوان همیار رسانه پلیس به نیروی انتظامی کمک کنند؛ خبرنگاران با اطلاع رسانی تکمیل کننده اقدامات پلیس هستند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: اعتماد برای پلیس مهم است و خبرنگاران در این اعتماد نقش دارند زیرا سبب افزایش مشارکت مردم می‌شوند و جایی که نیروی انتظامی بتواند مرجعیت داشته باشد، اعتماد هم‌به وجود می‌آید.

سردار میرفیضی افزود: در مسائل مربوط به پلیس تصویر واقعی موضوع مطرح شود زیرا در یکسری مسائل پلیس مظلوم واقع می‌شود، مثلاً در جایی که باید به وظیفه اش عمل کند به اصلی موضوع و قبل و بعد آن توجهی نمی‌شود و فقط عمل نیروی انتظامی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم به‌خصوص مردم خوزستان پلیس مقتدر را دوست دارند، اظهار کرد: ما عهد بسته‌ایم که امنیت و آرامش خودمان را فدا کنیم تا برای مردم امنیت و آرامش ایجاد کنیم و این وظیفه ما است.

منبع: مهر