سپاهان و تراکتور به فوتبال ما جذابیت می‌بخشند

سپاهان و تراکتور به فوتبال ما جذابیت می‌بخشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فوتبال سپاهان در نخستین هفته از بیست و سومین دوره لیگ برتر ایران فردا(پنجشنبه) از ساعت ۱۹ در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف تراکتور خواهد رفت.

فرشید طالبی، مدافع سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران که سابقه بازی برای هر دو تیم را در کارنامه دارد، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با این تقابل اظهار داشت: اتفاق خوب برای هر دو تیم این است که با مربیان فصل قبل خود کار را آغاز می‌کنند، حفظ شاکله اصلی و ترمیم نقاط ضعف از نکات مثبت این اتفاق است؛ یک تفکر تاکتیکی جاافتاده برای ذهن بازیکن وجود دارد.

وی افزود: شاید باید گفت اتفاق عجیبی برای فوتبال ایران است که یک مربی بیش از یک سال به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تا قبل از این با روندی که در پیش بود در حال رقابت با تیم‌های حوزه خلیج فارس در موضوع تغییر مربی بودیم.

طالبی تصریح کرد: سپاهان بازیکنان گلزن و رو به جلویی جذب کرده است که به آن‌ها نیاز داشت، بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشت؛ موردی که در فصل گذشته سپاهان را آزار داد، عدم بالانس تیمی بود،‌آن‌ها در فصل پیش رو باید بی‌رحم تر باشند.

بازیکن اسبق سپاهان گفت: مدیرعامل سپاهان تمام خواسته‌های مربی را اجرا کرده است و باید بازی‌ها به جلو برود تا ببینیم شرایط به چه شکل است؛ در مورد تراکتور باید بگویم که انصافا یارگیری خوبی داشت و از بازیکنانی که در آسیا حضور داشتند استفاده کرده است و چون مانند سپاهان باید در چند جبهه بجنگد، بازیکنانی با سابقه بین‌المللی جذب کرده است.

وی ادامه داد: احتمالا تغییرات تراکتور‌ در ترکیب ۱۱‌ نفره از سپاهان بیشتر خواهد بود؛ خط دفاعی و دروازه این تیم کاملا تغییر کرده است، رویارویی دو تیم در هفته اول هم می‌تواند جذاب باشد و هم می‌تواند جذاب نباشد.

طالبی با بیان این که نتایج در شروع لیگ برای روحیه بازیکنان بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اگر احتیاط چاشنی کار شود ممکن است از جذابیت بازی کاسته شود؛ فوتبال درون زمین است و نتیجه‌ای که رقم خواهد خورد به عوامل بسیاری بستگی دارد.

بازیکن اسبق سپاهان و تراکتور در خصوص هواداران دو تیم گفت: باعث افتخار من است که در این دو تیم حضور داشتم و با هر دو مقام قهرمانی کسب کنم؛ سپاهان هواداران دو‌آتیشه و خاص خود را دارد و تراکتور نیز هواداران کم‌نظیری دارد و هر دو تیم در بازی‌های خانگی می‌توانند ورزشگاه خود را برای رقبا تبدیل به جهنم کنند.

وی در پایان گفت: سپاهان و تراکتور به فوتبال ما جذابیت می‌بخشند و تماشاگران نقش مهمی در این موضوع داشتند؛ امیدوارم شرایط ورزشگاه‌ها برای حضور حداکثری هواداران فراهم باشد.

در نقل و انتقالات اسامی مهم نیستند

سید مهدی سید صالحی، بازیکن اسبق سپاهان و تراکتور نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص رویارویی دو تیم در آغاز فصل جدید فوتبال ایران اظهار داشت: هم سپاهان و هم تراکتور بر اساس تفکرات مربیان خود در فصل نقل و انتقالات فعالیت داشتند؛ هر دو تیم بازیکنان خوبی جذب کردند اما در نقل و انتقالات اسامی مهم نیستند، بلکه عملکرد بازیکنان در زمین نشان‌دهنده کیفیت آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: باید منتظر باشیم و ببینم تفکرات کدام یک از مربیان بر دیگری غلبه خواهد کرد و تا زمانی که مسابقات شروع نشود نمی‌توان در رابطه با عملکرد نقل و انتقالاتی تیم‌ها نظر قطعی داد.

سیدصالحی در رابطه با جو هواداران دو تیم گفت: سپاهان در دهه هشتاد که دهه طلایی فوتبال ایران بود، یک تنه از اعتبار فوتبال ایران دفاع کرد، تراکتور نیز از فصلی که به لیگ برتر بازگشته هواداران پرشوری داشته است.

بازیکن اسبق سپاهان و تراکتور خاطرنشان کرد: هر دو تیم هواداران قابل احترامی دارند که برای تیم خود جان می‌دهند؛ این فوتبال برای هواداران است و هواداران مالک اصلی تیم‌ها هستند، ۸ سال در سپاهان بودم و یک فصل نیز در تراکتور حضور داشتم که در هر دو باشگاه هواداران با محبت‌های خود من را شرمنده کردند.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/

منبع: فارس