ایده‌های برتر فناورانه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت می‌شوند

ایده‌های برتر فناورانه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، فاضل احدی صبح چهارشنبه در نشست با سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به حمایت از ایده‌های فناورانه اظهار کرد: ایده‌های علمی و فناورانه در این سازمان تا مرحله تبدیل به محصول مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین رویکرد حمایتی از فناوران حمایت‌های مالی و پشتیبانی است، خاطرنشان کرد: مرکز حمایت از مخترعین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان تا سقف ۲۰ میلیون تومان از فناوران حمایت می‌کند و در صورتی که طرح‌شان بزرگ و در سطح کشور مطرح شود تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض حمایت می‌شوند.

مسئول بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان اردبیل با اشاره به فعالیت علمی- پژوهشی در جهاد دانشگاهی و فعال بودن مرکز رشد گیاهان دارویی در این نهاد انقلابی گفت: جهاد دانشگاهی تعاملات خوبی با بسیج دارد با توجه شباهت فعالیت‌های این دو سازمان امیدواریم این تعاملات ادامه دار باشد.

احدی با بیان اینکه در حوزه پژوهش، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری همکاری‌هایی با جهاد دانشگاهی داشته است، افزود: یکی از فعالیت‌های ما بحث افکارسنجی و تحقیق و پژوهش است و در طی امسال ۶ پروژه افکارسنجی را انجام دادیم.

در ادامه این نشست سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز با اشاره به سابقه فعالیت‌های علمی و همکاری‌های فرهنگی مشترک فی مابین جهاد دانشگاهی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیاری در مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری وجود دارد و ما باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و جریان علمی را به سمت آرمان‌های انقلاب سوق دهیم.

حسام رسولی، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی است، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی است که بدون تکیه بر اعتبارات دولتی تولید ارزش می‌کند و به واسطه مأموریت‌ها و رسالت‌های مشابهی با مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری دارند می‌توانند فعالیت و خدمات مبارکی را در استان رقم بزنند.

وی ادامه داد: برای بهبود چرخه رشد فناوری در استان و کشور سه تخصص در حوزه‌های فنی، بازار سازی و مدیریت تخصص‌های کلیدی نیاز است و فناوران اغلب تخصص فنی را دارند ولی در زمینه مدیریت و بازار سازی تخصص لازم را ندارند و در این رابطه تیم‌سازی مناسب هم صورت نمی‌گیرد.

رسولی بیان کرد: مجموعه‌های صنعتی و واحدهای فناور در استان ما مالک مدیر هستند و به همین دلیل واحدهای صنعتی به طور غالب واحدهای خرد و کوچک و تا حدودی متوسط هستند و نمی‌توانند توسعه پیدا کرده و به واحدهای بزرگ تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند برای برطرف کردن این خلاء در استان و تغییر نگرش‌ها و ایجاد مهارت‌ها و فرهنگ کسب و کار دانش‌بنیان مناسب، نقش‌آفرینی کند. از بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برای هم‌افزایی و همکاری در این زمینه دعوت کرد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.