رسانه ها به انعکاس مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی برای مردم بپردازند

رسانه ها به انعکاس مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی برای مردم بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عین الله کشاورز ترک در جریان بازدید از خبرگزاری فارس استان قزوین که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، اظهار کرد: به رغم مشکلات و شرایط بانکی که در استان وجود دارد، با تدابیر اتخاذ شده و بر مبنای تجربیات سال‌های گذشته در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ موفق عمل کرده‌ و رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و جزو چهار استان برتر کشور هستیم.

وی افزود: در خصوص نهضت احیای واحدهای صنعتی راکد، طرح‌های کاملی را برای تهران ارسال کرده‌ایم که بخش خدمات به دلیل اینکه با شاخصه‌های اشتغالی که منجر به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی می‌شود، را مورد توجه قرار داده‌ایم و درصد برش اشتغال و تسهیلات ۱۴۰۲ به این مهم اختصاص داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اهمیت کارت های اعتباری ادامه داد: این کارتها بین ۳۰ تا ۳۵ درصد تورم را در مرحله بلوغ می‌توانند کنترل کنند که مراحل اولیه ایجاد زیرساخت آن ها قرار دارد.

کشاورز ترک هدف از کالابرگ الکترونیکی را رساندن مواد غذایی و پروتئینی به دهک‌های پایین جامعه ذکر و اضافه کرد: ماهانه بیش از ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات قزوین به سه دهک اعطا می‌شود که به دو دهک دیگر هم ماه آینده پرداخت می‌شود. بر این اساس اطلاع رسانی در خصوص مزایای این طرح باید از سوی رسانه ها با جدیت مضاعفی دنبال شود.

وی به شناسایی ۲۲۰۰ نفر دارای فقر مطلق طبق پیمایشی در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: برای حمایت از این قشر در زمینه تامین مواد غذایی و پروتئینی اقدامه شده که فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین کار جهادی منحصر به فرد قرار گرفت و این افراد با ابعاد و شاخص‌های خاص شناسایی شده‌اند و حمایت ویژه از آنان صورت می‌گیرد.

این مسوول از ممنوع شدن تشکیل تعاون‌های بالای ۲۰۰ نفر خبر داد و تصریح کرد: پیگیر اجرای چند طرح کلان سهامی عام هستیم یعنی تمرکز برای ایجاد تعاونی‌های بزرگ مقیاس است تا بتوانیم از اعتبارات ملی استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به پیگیری مشکلات کارگری شرکت‌ها و تزریق اعتبارات در اسرع وقت برای رفع مشکلات، افزود: در حال حاضر شرکت بحرانی در بخش کارگری نداریم اما در زمینه روابط کار بین کارگر و کارفرما دعاوی متعدد و پرونده‌های بالایی وجود دارد که در دست رسیدگی قرار دارند. این در حالی است که به دلیل وجود درصد بالایی از صنعت کشور در استان قزوین به نسبت جمعیت و وسعت، حوادث کار بالا است.

کشاورز ترک له تشریح روند جلوگیری از اشتغال اتباع افاغنه در شهرک‌های صنعتی و معرفی شرکت‌های متخلف به دستگاه قضایی پرداخت و اذعان کرد: با توجه به ایجاد فضای لازم برای شهرک‌های استقرار شهرک‌های صنعت، سرمایه‌گذاری برای کارفرمایان نسبت به سایر استان‌های کشور در استان قزوین منحصر به فرد بوده است.

وی گفت: با توجه به چالش کمبود نیروی انسانی و اشتغال در آینده طرح‌های جدی همچون تولید مسکن کارگری باید در دستور کارفرمایان مانند الگوهای دهه ۵۰ و ۶۰ قرار گیرد.

این مسوول از ایجاد تعاونی سهامی عام با ذینفعان خوب در زمینه گردشگری خبر داد و بیان کرد: اجرای این طرح با محور هتل آپارتمان در محور قزوین_ الموت_ تنکابن در حال پیگیری است که در آینده این مسیر جذاب‌ترین و متنوع‌ترین مسیر گردشگری کشور خواهد بود که آثار تاریخی، آبگرم‌های متعدد و جاذبه‌های خاص خود را دارد.

کشاورز ترک این را هم گفت که استان قزوین در حوزه اشتغال رتبه اول کشور را دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.