امسال ۱۴۵۰۰ تانکر آب در سیستان توزیع می‌شود

امسال ۱۴۵۰۰ تانکر آب در سیستان توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عملیات توزیع ۱۴ هزار و ۵۰۰ تانکر آب بین مددجویان شمال سیستان و بلوچستان آغاز شد.

علیرضا ملاشاهی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل در این مراسم بیان کرد: اقداماتی که در فواصل زمانی مختلف، از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه سیستان صورت می‌گیرد، نشانه نگاه ویژه مسئولان این نهاد انقلابی به منطقه است.

وی افزود: ما در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ نیز شاهد خشکسالی‌های متعدد در منطقه بوده‌ایم که پیامد آن، کوچ و مهاجرت گسترده مردم سیستان به سایر مناطق بوده است، اما امروزه علیرغم خشکسالی ۲۵ ساله، مردم تنگه احد را ترک نکرده‌ و غیرتمندانه در منطقه حضور دارند، و وظیفه همه ماست که مشکلات و آلام این عزیزان را کاهش دهیم.

فرماندار ویژه شهرستان زابل اظهار کرد: اقدامات این‌چنینی، مانند واگذاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ تانکر ذخیره آب، زمینه را برای حضور و ماندگاری مردم در منطقه فراهم می‌کند، زیرا وقتی تنش آبی پیش می‌آید، اقشار کم درآمد و تنگدست، بیشتر متأثر می‌شوند که عمده آن نیز مجموعه تحت پوشش کمیته امداد هستند.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: در تمام این سال‌ها تلاش ما این بوده که مسئولان امدادی کشور را به منطقه دعوت کنیم تا از نزدیک، در جریان شرایط دشوار مردم استان قرار گیرند و ماحصل آن، نگاه ویژه مسئولان امداد و اتفاقات خوبی است که در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به توزیع ۱۴ هزار و ۵۰۰ تانکر ذخیره آب در منطقه سیستان تا پایان سال جاری، گفت: اعتبار خرید این تعداد تانکر، مبلغ ۲۷ میلیارد تومان، بدون هزینه حمل، است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یکی دیگر از خدماتی که بطور پیوسته به مددجویان متأثر از خشکسالی در حال انجام است تا انشاء‌الله به ماندگاری مردم در منطقه کمک کند، تأمین علوفه سیلاژ و تحویل به دامداران است.

عبادی گفت: تعداد یک‌هزار و ۷۸۲ سری جهیزیه در هفته‌های اخیر وارد سیستان شده و در حال توزیع است؛ همچنین ۸۰۵ دستگاه لوازم ضروری از جمله یخچال، کولر و بخاری نیز در حال ورود است.

پایان پیام/3139

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.