جشن بزرگ سالروز ورود آزادگان در خوزستان برگزار می‌شود

جشن بزرگ سالروز ورود آزادگان در خوزستان برگزار می‌شود

نادر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۶۹ و گرامیداشت یاد شهید ابوترابی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نهاد متولی شهدا و ایثارگران نقش مهمی را برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده دارد که در این راستا برگزاری یادبود شهدا، آزادگان و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم را در نظر گرفته است.

وی افزود: این اداره در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را برای سالروز ورود آزادگان به کشور برنامه‌ریزی کرده است.

سرپرست معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جشن بزرگ سالروز ورود آزادگان به کشور به همت استانداری خوزستان و مناطق نفت‌خیز جنوب در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت با حضور یک هزار نفر از آزادگان و خانواده‌های آنان برگزار خواهد شد.

جلالی بیان کرد: دیدار با استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اهواز از دیگر برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه آزادگان با حضور جانبازان به مدت یک هفته در ساختمان بنیاد شهید منطقه ۲ اهواز، برگزاری میزگرد با حضور آزادگان سرافراز در صدا و سیمای مرکز خوزستان، برگزاری مراسم روایت‌گری و خاطره گویی آزادگان و مراسم گلباران و غبارروبی مزار شهدا با حضور جمعی از آزادگان اهوازی از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت برگزار خواهد شد.

سرپرست معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اظهار کرد: همچنین برنامه تاریخ شفاهی آزادگان به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در صدا و سیما مرکز خوزستان در حال انجام است.

جلالی در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۶ مرداد در دیگر شهرهای خوزستان عنوان کرد: ستاد بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به ریاست فرمانداران و دبیری رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان‌ها شکل گرفته که برنامه‌هایی از جمله غبارروبی مزار شهدا، دیدار با آزادگان، تجلیل از رشادت‌های آنها و مراسم جشن در برنامه‌های آنها پیش‌بینی شده است.

سرپرست معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان افزود: در سال‌جاری نیز دیدار با آزادگان خوزستان در قالب طرح سپاس با اولویت آزادگان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۷۵۰ آزاده در خوزستان حضور دارند، عنوان کرد: روز ۱۸ مرداد ماه، سالروز شهادت شهید محسن حججی به نام روز شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است تا به پاس این روز از فداکاری و رشادت‌های مدافعان حرم در دفاع از حرم آل الله و حمایت از مردم جنگ زده کشورهای عراق و سوریه قدردانی کنند.

جلالی در خصوص برنامه‌های ۱۸ مرداد که به مناسبت بزرگداشت سالروز شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود، گفت: دیدار و نشست صمیمی با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم خوزستان، عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های این روز است.

منبع: مهر