مراسم بزرگداشت عبدالحسین نوایی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت عبدالحسین نوایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بزرگداشت یکصدمین زادروز عبدالحسین نوایی، چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران، امروز چهارشنبه ۱۸ مرداد در مرکز هنری نقش برگزار می‌شود.

نوایی در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در مدارس تمدن و ابن سینا و دوره متوسطه را در مدرسه شرف مظفری گذراند. سپس در دانشسرای عالی به تحصیل در رشته ادبیات پرداخت. دوره دکتری را در دانشگاه سوربن پاریس گذراند. وی در مدت حدود نیم قرن فعالیت آموزشی و پژوهشی، ده‌ها کتاب و مقاله تألیف و کتاب‌های بسیاری را نیز تصحیح کرد و پس از بازنشستگی فعالیت‌های خود را با وسعت بیشتری در دانشگاه‌های مختلف مانند تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، الزهرا، آزاد اسلامی ادامه داد و هدایت علمی دانشجویان بسیاری را برعهده گرفت.

آثار پژوهشی عبدالحسین نوایی دو بار جایزه کتاب سال را کسب کرد و در سال ۱۳۸۳ نیز به عنوان چهره ماندگار ایران در رشته تاریخ انتخاب شد. در برنامه‌ای که به یاد وی برگزار می‌شود تعدادی از همراهان، اعضای خانواده و شاگردان وی از جمله محمد تقی امامی خویی، محمد ترکمان، عطاالله حسنی، طاهره کمالی تفرشی (همسر استاد)، الهام ملک‌زاده، صفورا برومند، نیلوفر کسری، عابد اکبری، رضا یگانه شکیب در این مراسم به سخنرانی می‌پردازند.

در مراسم بزرگداشت زادروز نوایی، از کتاب «نوای تاریخ» مشتمل بر یادداشت‌ها و مقدمه‌های عبدالحسین نوایی که به اهتمام الهام ملک زاده فراهم آمده وتوسط انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شده رونمایی می‌شود. همچنین مجموعه‌ای از آثار، اسناد، نشان‌ها و افتخارات نوایی برای آشنایی بیشتر علاقه مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

این برنامه امروز چهارشنبه هجدهم مرداد از ساعت ۱۷:۳۰ در مرکز هنری نقش واقع در خیابان ولی‌عصر (عج‌الله)، ابتدای پارک ساعی، شماره ۲۱۶۹ برگزار می‌شود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.