امکان اتصال منطقه ویژه اقتصادی زنجان به شبکه ریلی وجود دارد

امکان اتصال منطقه ویژه اقتصادی زنجان به شبکه ریلی وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر صفری، ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: حمل و نقل ریلی یک حمل و نقل ایمن به شمار می‌رود، کار در این بخش شبانه‌روزی بوده و امکان توقف در چرخه راه‌آهن نیست و در این بین رسانه‌ها نقش مهمی در رشد و توسعه دارند.

وی دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین را یکی از پروره‌های مهم راه‌آهن برشمرد و گفت: این پروژه حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب با اشاره به اینکه مطالبات پیمانکار یکی از دلایل کندی تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن است، ابراز کرد: مطالبات پیمانکاران ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و در سفر مقامات دولتی و معاون رئیس جمهور مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد.

وی وجود معارض در تاکستان از مسیر دوخطه کردن راه‌آهن را از دیگر چالش‌ها در تکمیل این پروژه خواند و افزود: این موضوع از طریق مقامات بالادستی و استاندار قزوین پیگیری می‌شود و چنانچه اعتبارات به موقع تخصیص یابد این پروژه تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صفری با بیان اینکه بهره‌برداری از خط دوم مسیر زنجان – قزوین مزایای بسیاری دارد، تصریح کرد: با این کار حجم جابه‌جایی بار و مسافر افزایش می‌یابد و زمان سیر قطار به تهران ۶۰ دقیقه کوتاه‌تر می‌شود و هدف کلان کشور تسهیل سفر از تبریز به مشهد است.

وی در مورد اتصال شهرک صنعتی به خطوط ریلی عنوان کرد: معاون ساخت و توسعه راه آهن و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیگیری این امور را بر عهده دارند.

مدیرکل راه‌آهن شمالغرب افزود: خط ریلی زنجان – بیجار نیز از ایستگاه بناب منشعب می‌شود که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل احداث آن را آغاز کرده است.

وی در مورد نقش راه‌آهن در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: در صورت علاقه‌مندی و تقاضا مشاور مطالعه و طراحی را انجام می‌دهد و می‌توان از مسیر انشعاب شهرک صنعتی، یک خط ویژه برای منطقه اقتصادی در نظر گرفت.

صفری ایمنی را برند راه‌آهن دانست و گفت: بنا بر آمار ایمنی در راه‌آهن سالانه ۲۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: مهر