۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه می‌شود

۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب هوشیار عصر چهارشنبه در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری سیاست گذاری اعضای شورا که متجلی در بودجه بود را عملیاتی کردیم و عملکرد بودجه‌ای که در سال ۱۴۰۱ را داشتیم اگر توفیقی در آن بوده با اجماع و کمک مردم بوده است.

وی ادامه داد: با افتخار می‌گوئیم در سال جاری حتی به اندازه یک روز هم هوای ناسالم نداشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم ادامه دهیم چراکه سلامت مردم جزو اولویت‌هاست.

وی با بیان اینکه در حوزه تأمین اتوبوس عملکرد خوبی داشته‌ایم و ۱۰۰ قرارداد را تحویل گرفته‌ایم، گفت: در سال ۱۴۰۱ یکی از اساسی‌ترین مشکلات شهری موضوع حمل و نقل عمومی بود که با نوسازی هزار دستگاه تاکسی به برکت تصویب شورا، خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، تحویل ۵۳ دستگاه از پالایشگاه، نوسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس و تحویل ۳۰ دستگاه اتوبوس تلاش کردیم این معضل را برطرف کنیم.

هوشیار افزود در حوزه عمران تلاش بر اتمام پروژه‌های ناقص بوده است، در برخی مسیرگشایی‌ها مشکلاتی داشتیم که حل شد و تملک خانه باقرخان و مقبره‌الشعرا با تلاش‌های انجام شده به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه قولی به مردم داده‌ایم که شبانه روز تلاش کنیم که تا به امروز ۳۰ قرار خدمت و ۱۰۰ دیدار مردمی برگزار شده است، ادامه داد:

در سال گذشته ۵۱ اتوبوس خریداری شد و در ۱۰ سال گذشته نقص‌های بسیاری وجود داشت که باید پوشش داده شود همچنین سال گذشته بالای ۳۰۰ دستگاه به ناوگان اتوبوس‌رانی شهر اضافه شده است و امسال نیز برنامه داریم حداقل ۱۵۰ اتوبوس خریداری کنیم.

۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه می‌شود

شهردار تبریز با بیان اینکه پس از سال‌ها فاینانس ۴۰۰ میلیون یورویی را با بانک مرکزی به مراحل پایانی رساندیم، خاطرنشان‌کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری رویکردی که داشتیم، احیای سازمان سرمایه گذاری بود و در برخی پروژه‌های سرمایه گذاری گره‌هایی وجود داشت که گره‌های برخی پروژه‌ها باز شده است اما اوج این کار همایش بین المللی سرمایه گذاری در ۱۵ آبان است.

وی در رابطه با سانحه رانندگی خیابان سیلاب تاکید کرد: در حادثه خیابان سیلاب، اتوبوس متعلق به بخش خصوصی بود که به خاطر فرسودگی آن اتفاق رخ داد و حادثه جزئی از مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار برنامه شهری تعریف شده است، گفت: در همایش سرمایه گذاری دیدگاه‌مان صرفاً به مدیریت شهری نیست، به اتاق بازرگانی، اتاق صنایع و شرکت‌های دانش بنیان هم نگاه ویژه‌ای داشته‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نامطلوب باکس‌های زباله یادآورشد: در حوزه پسماند رویکرد جدیدی خواهیم داشت که یکی از این رویکردها کاهش روزانه ۲۰۰ تنی پسماند است، همچنین اگرچه هزینه نگهداشت شهری بالاست اما تلاش می‌کنیم که مشکلات را حل کنیم.

وی در خصوص وضعیت نامطلوب حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه در مسیر اتوبوس‌های تندرو گفت: در کلانشهر بزرگی مانند تبریز فقط یک مسیر اتوبوس‌های تندرو کفاف این حمل و نقل عمومی نمی‌دهند و تلاش می‌کنیم با آغاز مهر ماه با مشوق‌هایی مانند رایگان شدن مترو برای دانش آموزان بار ترافیکی را کاهش دهیم همچنین سعی می‌کنیم با خرید حداقل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سال آینده بخشی از مشکلات حمل‌ونقل عمومی را حل کنیم.

هوشیار در خصوص وضعیت سد معبر در شهر تاکید کرد: بخشی از سد معبر به دلیل نیاز افراد است که از این طریق امرار معاش می‌کنند که ما در این حوزه دست به عصا حرکت می‌کنیم، اما بخشی از این سدمعبر به صورت سازمان‌دهی شده است که در این وضعیت هیچ مماشاتی نداریم.

وی در خصوص دکه‌های شهری نیز متذکرشد: از دهه هشتاد امتیاز برخی دکه‌ها واگذار شده و با توجه به افزایش اجاره این دکه‌ها دیگر روزنامه فروشی صرفه اقتصادی ندارد اما اگر از زمان بنده افزایش دکه را داشته‌ایم، اعلام شود تا با آن برخورد کنیم.

۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه می‌شود

وی در رابطه با مساله سگ‌های بلاصاحب شهر ادامه داد: من به امنیت شهر حساس هستم اما متأسفانه این یکی از معضلات کلانشهرهاست که به تازگی به دلیل غذادهی بی‌رویه در زاد و ولد این سگ‌ها مداخله می‌شود، فقط در منطقه چهار از ابتدای سال ۴۷۰ قلاده سگ‌های بلاصاحب زنده‌گیری شدند که نشان از جمعیت کثیر این سگ‌ها دارد؛ بنابراین مردم باید بدانند افزایش بی‌رویه سگ‌های بلاصاحب امنیت خانواده‌ها را زیر سوال می‌برد.

شهردار تبریز با بیان اینکه مدعی هستیم شرایط و کیفیت فضای سبز بهتر شده است، اذعان کرد: امروز اگر درختی خشک می‌شود به دلیل عملکرد چند سال قبل است و مربوط به امروز نیست.

وی در خصوص مگاپروژه‌های شهرداری تبریز گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته عقب‌ماندگی‌هایی داشتیم که باعث شده تا اولویت‌های شهروندان مسائلی مانند مسیرگشایی‌هایی مانند خیابان انقلاب، چوخورلار و… باشد و به همین دلیل چنین پروژه‌هایی از مگاپروژه‌ها پیشی گرفته است.

وی در خصوص وضعیت فاز دو خاوران اظهار کرد: مصوبه هیأت دولت درباره این موضوع گرفتیم اما این ابتدای مساله است که مساله تقسیمات سیاسی را حل کردیم، به محض اینکه مصوبه شورای عالی شهرسازی را بگیریم ۸۰ درصد این مشکل حل می‌شود.

شهردار تبریز در خصوص ریاست دبیری بر شورای شهر و اختلافات احتمالی آینده ادامه داد: آقای دبیری برای اولین بار ریاست شورا را برعهده نگرفته‌اند و چندین دوره رئیس شورا بوده‌اند، برای من چه امروز و چه در گذشته تفاوتی بین هیچیک از اعضا نبوده است و برای همه آنها احترام قائل هستم، اتفاق خاصی نبوده که بگوییم وضعیت بهتر یا بدتر شده و مانند قولی که داده بودیم، فقط برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به انسداد نیرو در شهرداری تبریز یادآور شد: برای اولین بار انسداد نیرو در شهرداری تبریز اجرا شد تا ورود نیرو از طریق قانونی انجام شود، همچنین در چند ماه گذشته بیش از ۵۰۰ نفر همکاران شهرداری بازنشسته شده‌اند و تا پایان سال این تعداد به هزار نفر خواهد رسید.

۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز اضافه می‌شود

هوشیار در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ترافیکی تبریز افزود: ما در تبریز در برخی ساعات و در برخی نقاط ترافیک داریم و چیزی به اسم بحران ترافیک مانند تهران و مشهد نداریم اما باید برای همین مشکلات ترافیکی محدود هم باید برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در هسته مرکزی تبریز با افتتاح خط دو مترو این مساله حل خواهد شد و نقطه دیگر خیابان آزادی است که با توافق با علوم پزشکی به دنبال جمع آوری شیخ الرئیس هستیم، همچنین در میدان ارتش هم به دنبال ساخت پارکینگ هستیم.

شهردار تبریز درباره گازرسانی به بازار تبریز هم عنوان کرد: برای موضوع گرمایش بازار تبریز امکان استفاده از تجهیزات دیگری هم وجود دارد اما باز هم در این خصوص ما تصمیم گیرنده نیستیم و اگر میراث فرهنگی از ما نظرخواهی کند، قطعاً نظراتمان را منعکس خواهیم کرد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.