آموزش امدادی ۱۴ هزار نیروی آموزش و پرورش خراسان جنوبی

آموزش امدادی ۱۴ هزار نیروی آموزش و پرورش خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عارف زاده، رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در آئین اختتامیه یازدهمین المپیاد آماده(مرحله استانی) اظهارداشت: جمعیت هلال احمر در راستای توانمندسازی لایه‌های جمعیتی جامعه تلاش می‌کند.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از طرح دادرس در مدارس آشنایی با فعالیت‌ها و مهارت‌های هلال احمر و انتقال اهداف به خانواده‌هایشان است، افزود: دانش‌آموزان مهارت‌هایی را که آموزش دیده‌اند به تمام اعضای خانواده آموزش دهند و از این فرصت استفاده کنند.

عارف‌زاده یادآور شد: فرصت‌ها و مسئولیت‌ها دائمی نیستند بنابراین کار را باید به خوبی انجام دهیم تا خودمان را در آینده سرزنش نکنیم.

وی ادامه داد: باید دانش‌آموزان را در طرح دادرس به‌گونه‌ای تربیت شوند که هر کدام سفیرانی از هلال احمر در جامعه باشند.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان این فضا ایجاد شده که هلال احمر افرادی را که تایید کرده‌اند می‌توانند به عنوان مربی در طرح دادرس به دانش‌آموزان در مدارس آموزش دهند، یادآور شد: در سنوات گذشته ۱۵۰ تیم دادرس داشته‌ایم که بعد از کرونا کمرنگ شده است.

عارف‌زاده ادامه داد: تقاضا داریم تا در کانون‌های غیر از تیم‌های دادرس آموزش‌های هلال‌احمر را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴ هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش آموزش‌‌های امدادی هلال‌احمر را به صورت مجازی در دوران کرونا دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس