وکلا و خبرنگاران در مسیر فسادستیزی اشتراکات فراوانی دارند

وکلا و خبرنگاران در مسیر فسادستیزی اشتراکات فراوانی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی قاسمی رئیس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، در جمع اهالی رسانه گفت: از ویژگی‌های یک جامعه مدنی این است که خبرنگاران در آن از آزادی بیان و امنیت شغلی برخوردار باشند.

وی با اعلام اینکه شغل خبرنگاری رکن رکین جامعه مدنی به شمار می رود، اضافه کرد: خبرنگاران با شفاف سازی در جامعه، امنیت شغلی خود را فدا می کنند و در جوامع پیشرفته قطعا موقعیت خبرنگارها بسیار حساس است که باید خدمات آنها ارج گذاشته شود و خرسندیم که در استان هرمزگان جامعه خبرنگاری بسیار فعال هستند.

قاسمی با اذعان به اینکه اگر خبرنگارها در جایگاه خود قرار بگیرند باید استقلال داشته باشند، خطاب به خبرنگاران گفت: شما موقعیت خطیر و بزرگی دارید و کسی نباید شما را تهدید کند و دامنه فعالیت شما را محدود کند.

رییس کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان با بیان این مطلب که کانون وکلا در راستای تکالیف خود به دنبال ارج نهادن به جایگاه رفیع خبرنگاران است، تصریح کرد: ویژگی اصلی خبرنگاران ظلم ستیزی است چرا که دغدغه ها و نیازهای مردم را به گوش مسوولان می رسانند و موجب خیر عمومی شده و کشور را به سمت تعالی پیش می برند.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.