بخش خصوصی آذربایجان‌غربی ۹ درصد بیشتر از تعهدات اشتغال ایجاد کرد

بخش خصوصی آذربایجان‌غربی ۹ درصد بیشتر از تعهدات اشتغال ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،جواد کرمی با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال‌زایی برای جوانان در سطح استان، اظهار کرد: تلاش دولت سیزدهم در زمینه اشتغال‌زایی برای جوانان با رویکرد ثبتی با کد ملی بوده و پس از اشتغال فرد، راستی آزمایی در راستای بر سرکار قرار گرفتن وی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تعهدات سال گذشته در این بخش ادامه داد: سال پیش تعهد استان در ایجاد شغل در بخش خصوصی بیش از ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که خوشبختانه علاوه بر اجرای تعهدات، ۹ درصد نیز بیش از آن اشتغال ایجاد شد.

کرمی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۶ هزار و ۴۱۷ نفر در بخش خصوصی بکارگیری شده است، افزود: بر این اساس ۱۰۹ درصد تعهدات اشتغال و ایجاد شغل بخش خصوصی در استان برآورده شده و سال گذشته در این خصوص رتبه ۲۱ کشوری را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه برای سال جاری نیز ۴۲ هزار و ۵۹ نفر برای اشتغال در بخش خصوصی تعهد شده، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۲۱۷ نفر جذب و ایجاد شغل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: تاکنون ۱۵ درصد تعهدات سال جاری برآورد شده و تا پایان سال باید تمامی تعهدات را اجرایی کنیم.

کرمی در خصوص آمار نسبی کشوری نیز گفت: میانگین کشوری در خصوص ایجاد شغل تاکنون ۱۵.۹۳ درصد بوده و دولت سیزدهم برای سال جاری تعهد ایجاد یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۰۹ شغل را دارد که تاکنون ۱۷۳ هزار و ۴۱۲ شغل آن با کد ملی، ثبت شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.