ثبت بیش از 6 هزار و 500 مورد حیوان گزیدگی در مشهد

ثبت بیش از 6 هزار و 500 مورد حیوان گزیدگی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر امینی با بیان اینکه ۷۶.۹۲ درصد از موارد حیوان گزیدگی که ثبت و گزارش شده است مربوط به گزش سگ بوده است اظهار کرد: از مجموع موارد حیوان گزیدگی، پنج هزار مورد سگ گزیدگی و حدود یکهزار و ۱۰۰ مورد گزش گربه بوده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت نتیجه آزمایش ۴۳ مورد هاری در سگ و ۴ مورد هاری در گربه مثبت شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری هاری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از حدود سه هزار سال قبل از میلاد مسیح شناخته شده است.

امینی افزود: افرادی که در شهر مشهد مورد گزش حیوان قرار گرفتند می‌توانند به سه مرکز واقع در بلوار وکیل آباد مرکز بهداشت شماره یک، تقاطع قرنی درمانگاه احمدی و مرکز بهداشت شماره ۲ جنب پارک وحدت مراجعه کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در هر شهرستان استان خراسان رضوی نیز حداقل یک مرکز هاری برای درمان به موقع بیماران در تمام ایام سال فعال است تا روند درمان به سرعت آغاز شود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.