ایمن‌سازی مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در لرستان

ایمن‌سازی مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی از ۲۰ مرداد آغاز و تا ۲۵ شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با بسیج همه امکانات نسبت به ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مرز مهران اقدام کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان به اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی و به‌روزرسانی محورهای اصلی مسیر تردد زائران اشاره کرد و افزود: نصب نیوجرسی ۲۰ کیلومتر، ۵۰۰ کیلومتر خط‌کشی، نصب استوانه و سرعت‌کاه هزار و ۵۰۰ عدد، به‌روزرسانی دستگاه روشنایی ۱۴۱ کیلومتر و انجام شیار عرضی و طولی ۵۰ کیلومتر در محورها از جمله اقدامات مهم در این راستا است.

شیروانی، بیان کرد: فعال‌کردن پیمانکاران حوزه ایمنی، لکه‌گیری و خط‌کشی، نصب علائم، فعالیت اکیپ‌های راه‌وترابری، تعامل شهرستان‌ها در به‌کارگیری ماشین‌آلات راهداری، همکاری با سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان در تأمین زیرساخت‌ها، نگهداری مطلوب ماشین‌آلات به‌عنوان سرمایه سازمان، ساماندهی نیروی انسانی بر اساس تخصص و پشتیبانی مطلوب از تیم‌های اعزامی به مرز مهران را از برنامه‌های مهم برای اجرای طرح اربعین حسینی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای لرستان به‌صورت ۱۰۰ درصدی از نظر سیستمی و منابع انسانی برای پشتیبانی و رصد لحظه‌ای محورها آمادگی کامل دارد.

منبع: مهر