صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان امروز گفت: مطابق اعلام سازمان هواشناسی پنج شنبه و جمعه هفته جاری شاهد ورود یک توده بارشی به استان و احتمال رگبار باران در استان خواهیم بود.

وی افزود: در این دو روز بارش‌های همرفتی در ارتفاعات و مناطق مستعد وجود خواهد داشت، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رگبار باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد شدید لحظه ای همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: منطقه اثر این توده بارشی حاجی آباد، بشاگرد، رودان، بستک بندرعباس، پارسیان، میناب و ارتفاعات مرکزی و غربی استان و نوار سواحل خواهد بود.

وی ادامه داد: سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها ، وقوع صاعقه خیزش گردوخاک و تند باد لحظه ای ، خسارت به سازه‌های سبک، احتمال تند باد شدید لحظه ای در نوار ساحلی در محدوده بنادر مرکزی و غربی استان مهم‌ترین مخاطرات این سامانه بارشی خواهد بود.

حسن زاده گفت: در مدت یاد شده توصیه می‌شود از تردد در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، فعالیت های کوه‌نوردی، چرای دام در مناطق مرتفع استان در ساعات بعد از ظهر اجتناب شود و از سازه‌های سبک از جمله داربست‌ها و بنرهای تبلیغاتی محافظت از محصولات ،کشاورزی محافظت شود.

وی در پایان گفت: تمهیدات لازم در نوار ساحلی و بنادر مرکزی استان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب با توجه به احتمال وقوع تند باد لحظه ای خودداری از ترددهای غیرضرور با توجه به غبار آلود شدن هوا و کاهش کیفیت هوا اندیشیده شود.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.