وزارت صمت برای جلوگیری از خام فروشی برنامه ریزی کند

وزارت صمت برای جلوگیری از خام فروشی برنامه ریزی کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در دیدار بعد از ظهر پنجشنبه خود با وزیر صمت به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان خواستار پایان بخشیدن به خام فروشی شد و بیان کرد: وزارت صمت برای این منظور برنامه ریزی کند.

وی افزود: صنایع معدنی استان سمنان باید از خام فروشی فاصله بگیرند و به سمت ایجاد ارزش افزوده حداکثری حرکت کنند که یکی از راه‌های آن ایجاد صنایع تکمیلی در مجاورت واحدهای معدنی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه زیرساخت اصلی حیات بشر و نیز توسعه صنعت، وجود آب است گفت: اوضاع آب در استان سمنان بسیار بحرانی است که این مساله، چالش‌های فراوانی برای استان ایجاد کرده است

مطیعی گفت: رعایت حقوق تولیدکنندگان و صاحبان صنایع که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی دارند یک وظیفه است و این افراد نباید به دلیل نبود زیرساخت‌های مختلف بویژه کمبود انرژی از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ناامید شوند.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای استفاده از پساب شهری سمنان گفت: از وزارت صمت انتظار می‌رود مشکلات و موانع ایجاد شده بر سر راه این طرح را در سفر امروز پیگیری نمائید.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه عمده صنایع مستقر در استان صنایع آب بَر نیستند گفت: امیدواریم وزیر صنعت، معدن و تجارت از حق صنایع استان برای استفاده از آب مورد نیاز بخش صنعت دفاع کند

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظیفه نظارتی وزارت صمت اظهار کرد: نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در فرآیند تولید، توزیع و مصرف بویژه در دو بخش «تولید» و «مصرف» نقشی محوری است.

مطیعی با بیان اینکه برخی افراد سودجو به حق قانونی خود قانع نیستند و منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند گفت: افرادی که در شبکه تولید تا توزیع، منافعی فراتر از حقوق خود را دنبال می‌کنند، نباید احساس امنیت کنند که این امر نیازمند تشدید بُعد نظارتی وزارت صمت است.

منبع: مهر