برگزاری جشن توانمندسازی برای ۲ هزار خانواده امداد

برگزاری جشن توانمندسازی برای ۲ هزار خانواده امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کمیته‌امداد امام خمینی(ره) توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است، اظهار داشت: مهمترین مشکل که در حال حاضر برای زنان سرپرست خانوار وجود دارد بحث ضمانت تسهیلات بانکی است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در چهار ماهه نخست ۶۶۴ اشتغال توسط این نهاد ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۱۵۰ طرح برای زنان خانواده بوده است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم جشن توانمند‌سازی ۲ هزار خانواده را امسال برگزار کنیم، افزود: از این تعداد، ۵۰۰ نفر را زنان سرپرست خانواده شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ایجاد پنل‌های خورشیدی برای مددجویان این نهاد گفت: در این راستا سهمیه استان زنجان یک هزار و ۱۰۰ خانواده است.

وی گفت: در حال حاضر این نهاد برای ایجاد پنل‌های خورشیدی ۱۰۰خانواده را معرفی کرده ضمن اینکه از این طریق بالای ۴ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

صالحی افزود: برای زنان سرپرست خانواده که به عنوان نیروی فعال این نهاد هستند بازه زمانی یک تا ۵ سال تعریف شده تا از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

پایان پیام/ ۷۳۰۲۱

منبع: فارس