واکنش کاخ سفید به توافق تبادل زندانی میان تهران و واشنگتن

واکنش کاخ سفید به توافق تبادل زندانی میان تهران و واشنگتن

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با تأیید خبر توافق تبادل زندانی میان تهران و واشنگتن، آن را گامی دلگرم‌کننده خواند.

وی مدعی شد که هرچند این اقدلم دلگرم‌کننده است، اما این شهرندان آمریکایی از ابتدا نباید بازداشت می‌شدند.

این مقام آمریکایی گفت که تا زمانی که این افراد به آمریکا بازنکردند، تلاش‌های خود را متوقف نخواهیم کرد.

پیش از این روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از چندین منبع خود که در جریان مذاکرات و توافق صورت گرفته هستند، نوشت که ایران در ازای آزادی این شهروندان آمریکایی، شش میلیارد دلار پول بلوکه شده نفتی خود را که نزد کره جنوبی است، دریافت خواهد کرد.

به گزارش العربیه، این وجوه به حسابی در بانک مرکزی قطر واریز خواهند شد.

منابع نیویورک تایمز گفته‌اند که این حساب توسط دولت قطر کنترل و تنظیم می‌شود تا ایران بتواند تنها برای پرداخت‌هایش به فروشندگانی که از آن‌ها خریدهای بشردوستانه مانند دارو و غذا کرده، به این پول دسترسی داشته باشد.

یک منبع آگاه که نامش فاش نشده است، در این‌باره گفت: «موضوعات فنی محدودی در مورد انتقال این پول به یک کشور حاشیه خلیج فارس بین طرفین در حال مذاکره است».

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.