تجربه پرواز روی چهارچرخ

رودستر ۱۸۰۰ اسب بخاری از تگزاس

تجربه پرواز روی چهارچرخ

اکوایران: رودستر به خودروهای کوچک و اسپرتی می‌گویند که از قابلیت باز شدن سقف برخوردارند. هنسی ونوم اف 5 رودستر نیز، یک رودستر به حساب می‌آید، با این تفاوت که پیشرانه 1800 اسب بخاری آن تجربه پرواز را روی آسفالت را به شما القا می‌کند.

تجربه پرواز روی چهارچرخ

به گزارش اکوایران، وقتی یک خودرو را از لحاظ فنی تقویت کنید، در واقع این خودرو را تیونینگ کرده‌اید. تیونینگ محدود به بعد فنی خودرو نمی‌شود و می‌تواند شامل تغییرات ظاهری هم باشد. به افراد یا مجموعه‌هایی که به صورت تخصصی به تیونینگ مشغول هستند نیز تیونر گفته می‌شود.

یکی از معروفترین تیونرهای دنیای خودرو هنسی است. برعکس اروپا تعداد تیونرهای مطرح در آمریکا بسیار کم است؛ اما یک جوان دیوانه در تگزاس تمام توجهات دنیای خودرو را به خود جلب کرد. جان هنسی ماشین‌های آمریکایی را تا جای ممکن تقویت کرده و آنها را تبدیل به خودروهایی با قابلیت تولید بیش از هزار اسب بخار قدرت و شتابی دست‌نیافتنی می‌کرد.

jhvenom

البته جاه‌طلبی هنسی محدود دنیای تیونینگ نشد. او همیشه آرزو داشت قلب تپنده حجیم یک خودروی آمریکایی را داخل یک خودروی اسپرت جمع و جور و سبک وزن قرار دهد. هنسی یک پیشرانه 7 لیتری 1244 اسب‌بخاری را روی شاسی لوتوس که یک خودروی اسپورت کوچک و سبک وزن بود سوار کرد.

حاصل کار هنسی ونوم جی تی بود. این خودرو که تنها 1220 کیلوگرم وزن داشت با ثبت رکورد صفر تا 300 کیلومتر در 13.63 ثانیه رکورد گینس را جابه‌جا کرد. ونوم جی تی ورود رسمی هنسی به دنیای ابرخودروسازان بود و توانست سرعت 430 کیلومتر در ساعت را به صورت رسمی ثبت کند.

Hennessey_Venom_GT_270.4_mph_KSC_800px-011

حالا هنسی علاوه بر یک تیونر مشهور، به یک ابرخودروساز معروف نیز تبدیل شده است. محصول جدید آنها نیز هنسی ونوم اف 5 رودستر است.

hennessey-venom-f5-revolution-roadster-10-scaled

این خودرو مانند ونوم جی تی کوچک است اما حالا از یک پیشرانه 6.6 لیتری توربوشارژ 8 سیلندر 1817 اسب بخار قدرت را بیرون می‌کشد. هنسی ادعا می‌کند که این خودرو می‌تواند یه سرعت دیوانه‌وار 480 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. از این هیولای رودستر تنها 12 دستگاه تولید می‌شود و قیمت آن 3 میلیون دلار اعلام شده است.

hennessey-venom-f5-revolution-roadster (2)

در همین رابطه:

  • کیمیاگری دولت، تبدیل خودروساز به واردکننده

منبع: اکوایران

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.