پوشش اینترنت در روستاهای گلستان به ۱۰۰ درصد می‌رسد

پوشش اینترنت در روستاهای گلستان به ۱۰۰ درصد می‌رسد

حامد قدس علوی با حضور در خبرگزاری ایلنای گلستان اظهارکرد: سرقت‌ها در تجهیزات مخابراتی استان بسیار زیاد است و در سال گذشته حدود ۳۰ هزار مورد سرقت گزارش شده است. متاسفانه این سرقت‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان خسارت به اپراتورها وارد کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه سرقت تجهیزات مخابراتی ضربات سنگینی را به شبکه وارد کرده است و باید اقدامات جدی صورت بگیرد تا از بروز این خسارت‌ها جلوگیری شود تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

قدس علوی بیان کرد: پروژه فیبر رسانی به خوبی در استان درحال اجرا است و باعث رشد در کسب و کارها، دانشگاه ها، مدارس، ادارات و … می‌شود. تلاش داریم این پروژه تا سفر دوم ریاست جمهوری به گلستان به سرانجام برسانیم.

وی افزود: هم اکنون فاز اول پروژه ملی فیبررسانی در ۳۳ شهر استان به اتمام رسیده است. فاز دوم این پروژه ملی شامل رها سازی در داخل داکت هاست که در چند شهر استان شروع شده است.

وی بیان کرد: طی دو سال اخیر ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان که فاقد پوشش به شبکه ملی اطلاعات بودند به این شبکه متصل شده‌اند. اولویت ما تامین شبکه ارتباطی برای روستاها و نقاطی است که دارای شبکه ارتباطی نیست.

انتهای پیام/منبع: ايلنا