به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راهاندازی کمپینی خواستار توجه شهرداری اهواز به فضاسازیهای شهری در راستای گرامیداشت ماه محرم شدند. این کمپین با عنوان« انتقاد از کمتوجهی شهرداری اهواز در فضاسازی شهر برای ماه محرم» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.
در این کمپین عنوان شده است: « کافی است فقط کسی از پلیسراه اهواز وارد شهر شود؛ از محله برومی گرفته تا کوی امام خمینی(ره)، از کوی رسالت و نبوت و سپیدار و باهنر و صد دستگاه، تا زیباشهر و یوسفی و… تنها چیزی که به وفور مشاهده میشود، خیل ارادت مردم به سیدالشهدا علیهالسلام است که در قالب موکبهای مردمی مشاهده میشود ولی دریغ از ذرهای فضاسازی در سطح شهر از جانب شهرداری به جز موارد بسیار معدود و جزئی که ظاهراً بیشتر جنبه رفع تکلیف دارد تا اهتمام به این مسئله.»
بر اساس قانون مصوب شهرداریها، معاونت فرهنگی شهرداری موظف است تا با هدف گرامیداشت ماه محرم فضای معنوی مناسبی را برای عزاداری سرور و سالار شهیدان در سطح شهر فراهم کند و در این راستا لازم است تا با نصب المانهای شهری در تمامی معابر و میادین منطقه، به انتقال پیام عاشورا در بین سایر احاد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان کمک کند که با گذشت چند هفته از سپری شدن ماه محرم چنین چیزی در سطح شهر اهواز مشاهده نشده است.
علیرغم اینکه همه ساله باید تمهیدات ویژهای برای تغییر چهرهی شهر همزمان با آغاز ماه محرم انجام شود و شهر با بیرقهای مشکی وپرچمها و کتیبههای منتقش به پیام عاشورا سیاه پوش شود، اما در پی غفلت شهرداری اهواز از انجام تکالیف خود، مردم این رسالت خطیر را به دوش میکشند و فضاهای اطراف موکبهایی که برای پاسداشت محرم بر پا کردهاند را میآرایند.
مصطفی بوعذار کارگردان خوزستانی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد:توزیع ناعادلانه امکانات و بودجههای حمایتی به برخی از مجموعهها و هیئت ها از سفارش پذیر بودن معاونت فرهنگی در اجرای برنامههای فرهنگی و هنری خبر میدهد؛ اجرای برنامه های کوچک وبی محتوا با هدف پول پاشی وتوزیع امکانات به حلقه های کوچک کار درستی نیست.
دبیر همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور عنوان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری اهواز در اغلب دورهها حیات خلوت جریانهای سیاسی بوده است؛ روند معیوبی که همچنان ادامه دارد وهیچ گاه بر اساس شایسته سالاری نبوده است.
ناتوانی معاونت فرهنگی شهرداری اهواز برای فضاسازی محرم در حالی است که چندی پیش این معاونت برای تبریک به یک نماینده شهر اهواز که در هیات رئیسه مجلس منشی شده بود اقدام به نصب پیام تبریک در سطح شهر کرد.
سید کریم حسینی دیگر نماینده مردم اهواز در مجلس در این رابطه گفته بود برای تبریک به همکار و دوست ما مجتبی یوسفی 47 بنر در سطح شهر اهواز زده میشود ولی برای ارتحال حضرت امام که شان همه ما از اوست 12 بنر زده میشود.
حسینی گفت:وقتی اینها را میگویم میدانم فردا فلان معاونت شهرداری پاسخ میدهد دو سه پیمانکار سفارشی که قراردادهای آنچنانی با معاونت فرهنگی شهرداری دارند فردا توییت می زنند.
در عین حال این معاونت در حوزهی حجاب و عفاف نیز عملکرد مطلوبی ندارد. با نگاهی به تبلیغات محیطی که در شهر اهواز انجام میشود مشاهده میکنیم که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در آگهینماهای اهواز جایی ندارد و این در حالی است که دشمنان دین اسلام، حجاب و عفاف را یکی از مهمترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامههای خود برای تضعیف دین میدانند.
سالهاست تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار شبکههای معاند آمریکایی و اسرائیلی و فریبخوردگان داخلی و خارجی قرار گرفته است اما توجه به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز همانند دیگر اقدامات فرهنگی ضروری که باید توسط جبههی انقلاب اسلامی انجام شود، جایگاهی در بین بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری شهر اهواز ندارد.
به گزارش فارس، تبیین ارزشهای انقلابی و اسلامی و الگوسازی برای نسل جوان و نوجوان از وظایف نهادهای فرهنگی در کشور است که بر اساس قانون باید مورد توجه متولیان عرصه فرهنگ در جامعه قرار بگیرد.
در صورت تمایل از این کمپین حمایت کنید: « انتقاد از کمتوجهی شهرداری اهواز در فضاسازی شهر برای ماه محرم»
پایان پیام/
منبع: فارس