برگزاری رویداد بزرگ حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری

برگزاری رویداد بزرگ حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، مرتضی نظری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه استان سمنان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منحصربه‌فردی است، اظهار کرد: برگزاری رویداد بزرگ حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تأسیسات گردشگری برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: این رویداد برای حل ۹ نیاز و چالش محوری حوزه گردشگری شامل واقعیت افزوده، راهنمای صوتی، تصاویر ۳۶۰ درجه، سفرهای بومی و محلی، معرفی اقامتگاه‌ها، پویانمایی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا در گردشگری و هتل‌داری و راهنمای مسافران گردشگران با رویکرد فناورانه برگزار می‌شود.

نظری گفت: دبیرخانه این رویداد با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان و اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود در محل پارک علم و فناوری استان ایجاد شده است و در آذرماه 1402 برگزار می‌شود.

وی افزود: ارائه مجوز لازم برای استفاده از محصولات توسعه داده‌شده در استان با مدل‌های درآمدی مختلف، ترویج محصولات توسعه داده‌شده در استان و کشور از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ارائه جایگاه مناسب و بدون اخذ هزینه برای ارائه محصولات به مخاطبین و گردشگران از حمایت‌های ویژه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: برگزاری جلسات سرمایه‌گذاری با صنعتگران و صاحبان نیاز، ارائه خدمات ویژه مهارت‌افزایی و اعطای تسهیلات خاص در این زمینه برای ارتقای تخصصی گروه کاری توسعه‌دهنده ایده در راستای تکمیل محصول و فراهم کردن حضور رایگان گروه در نمایشگاه‌های معتبر از حمایت‌های پارک علم و فناوری استان سمنان است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس