ایجاد شبکه انتقال کالا برای توسعه همکاری با گینه

ایجاد شبکه انتقال کالا برای توسعه همکاری با گینه

اکوایران: سی‌وپنجمین اجلاس هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اسلامی که در باکو برگزار شد زمینه رایزنی هیات ایرانی با کشورهای اسلامی را برای توسعه مناسبات اقتصادی فراهم کرد.

ایجاد شبکه انتقال کالا برای توسعه همکاری با گینه

به گزارش اکوایران؛ رئیس اتاق ایران در این اجلاس علاوه بر رایزنی با روسای اتاق‌های بازرگانی آذربایجان و برخی از کشورهای عربی، مذاکراتی هم با کشورهای آفریقایی‌ داشت و در این نشست‌ها خواستار توسعه مناسبات تجاری با این کشورها شد.

حسین سلاح‌ورزی در دیداری با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی گینه به این نکته اشاره کرد که با توجه به توانمندی‌های صنعتی و غیرصنعتی ایران و ظرفیت‌های معدنی گینه می توان به کمک شبکه ایجاد شده برای انتقال کالاهای ایرانی همکاری‌های اقتصادی ایران و گینه را توسعه داد.

سلاح‌ورزی به این نکته نیز اشاره کرد که با توجه به اقدامات به عمل آمده طی سال‌های گذشته و توسعه شبکه انتقال کالاهای ایرانی از بنادر سرزمینی و بنادر کشورهای همسایه، شرایط خوبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و گینه وجود دارد و استفاده از توانمندی‌های صادراتی گینه و تأمین نیازهای این کشور در شبکه فعلی امکان‌پذیر است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ ایران می‌تواند در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی و شیمیایی ازجمله قیر و روغن و همچنین صنایع خودرو و بسیاری دیگر از محصولاتی که در آنها صاحب توانمندی، است، برای تأمین نیاز گینه اقدام کند. در مقابل، گینه نیز دارای مزیت قابل‌توجهی است و می‌توان برای واردات مواد معدنی و همچنین همکاری در بخش فرآوری همکاری کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی گینه نیز در این دیدار، ضمن استقبال از دعوت سلاح‌ورزی برای سفر هیات تجاری گینه به ایران، گفت: سفر اخیر دو هیات عالی‌رتبه از ایران به گینه، می‌تواند بستر مساعدی برای توسعه مناسبات دوجانبه باشد و درخواست ما این است که زمینه فعال‌سازی همکاری‌های تجاری میان دو کشور ایجاد شود.

الحاج محمد بلده با اشاره به فرصت‌های اقتصادی برای همکاری دو کشور، تصریح کرد: پیش از هر چیز باید شرایط برای آشنایی فعالان اقتصادی در دو کشور برای همکاری مهیا شود و ما از اتاق ایران می‌خواهیم در این مسیر پیش‌قدم و راهنما باشد.

منبع: اکوایران

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.