رفع مشکلات صیادان کوهستکی در اولویت متولیان امر قرار گیرد

رفع مشکلات صیادان کوهستکی در اولویت متولیان امر قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ولید ترکمانی ظهر شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی شهر کوهستک بیان کرد: صیادان نقش بسزایی در ارتقای شاخص های تولیدی و رفع نیاز زنجیره غذایی جامعه بر عهده دارند، ولی علی رغم اینکه مشکلات فراوان در این زمینه دارند، باز هم بصورت شبانه روزی و در شرایط سخت آب و هوایی نیز به شغل مقدس خود ادامه می دهند و فعالیت دارند.

ترکمانی از دغدغه مندی شورای اسلامی شهر بندرکوهستک نسبت به مشکلات جامعه صیادان و برگزاری این جلسه به بیان مسایل و مشکلات صیادان عنوان کرد، و افزود: از مشکلات جامعه صیادی در زمینه مجوز های صید و صیادی، مشکل سوخت شناورها، خدمات رسانی به صیادان در اسکله کوهستک و بیمه صیادی می توان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: کاستی‌ها در تامین زیرساخت‌های اولیه در اسکله بندر کوهستک، افزایش نرخ ابزار صید و بدهی فعالان صنعت صید و صیادی به سیستم بانکی از جمله مشکلاتی است که این قشر با آن مواجه هستند، که نیاز است دستگاه‌های مرتبط با حوزه صید و صیادی نسبت به رفع مشکلات صیادان اقدام کنند.

ترکمانی ضمن تاکید به صیادان خاطرنشان کرد: ضروری است جامعه صیادی، لنج‌ها و قایق‌های صیادی دارای مجوز و سند مخصوص هر چه سریعتر نسبت به صدور مجوز صید و صیادی از اداره بنادر پرونده تکمیل نمایند، تا در امر صدور مجوز صید و صیادی و ارائه خدمت به آن‌ها تسهیل ایجاد شود.

رئیس شورای شهر بندر کوهستک یادآور شد: بندر کوهستک می تواند پویایی، اشتغال‌زایی، رونق تولید و ارتقا سطح معیشت مردم منطقه را به دنبال داشته باشد، که از این رو شورای اسلامی شهر بندرکوهستک با سرکشی‌های مستمر از این بندر پای صحبت‌های صیادان و فعالان صنعت صید می‌نشینید و با احصا مشکلات و راه‌کارهایی که گاهی از زبان همین صیادان گرفته می‌شود، به دنبال رفع آن گام بر می‌دارد.

وی بیان کرد: حضور دستگاه‌های مرتبط و اعضای شورای اسلامی شهر بندرکوهستک، برای حل دغدغه های جامعه صیادی نشان از تعهد و خدمت شورای اسلامی شهر بندرکوهستک به این قشر جامعه دارد.

منبع: مهر