هشت درصد صنایع کوچک کشور در آذربایجان شرقی استقرار دارند

هشت درصد صنایع کوچک کشور در آذربایجان شرقی استقرار دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر عظمایی با اشاره به مناسبت روز ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک افزود: غیر از واحدهای صنفی تولیدی و کارگاهی، بالغ بر نیمی از مجموع چهار هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی استان با اشتغال کمتر از ۱۰ نفر، کوچک مقیاس است.

وی با بیان اینکه صنایع مقیاس کوچک، واحدهایی هستند که با نیروی انسانی کمتر، ماشین آلات و تجهیزات کوچک‌تر و سرمایه گذاری کمتر به عملیات تولیدی و خدماتی مشغول هستند؛ اظهار کرد: این قبیل صنایع در تکانه‌های اقتصادی نسبت به صنایع بزرگ آسیب پذیری بیشتری دارند از این رو باید مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرند.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه موفقیت صنایع بزرگ ریشه در پویایی و رشد و توسعه متوازن صنایع خرد دارد، گفت: ارائه تسهیلات مالی، برقراری دوره‌های آموزشی و توسعه بازار از جمله اقداماتی است که باید در جهت حمایت از صنایع کوچک به آنها اهتمام شود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.