آغاز پایش و ارزیابی دقیق و جدی عملکرد پیمانکاران شهرداری تهران

آغاز پایش و ارزیابی دقیق و جدی عملکرد پیمانکاران شهرداری تهران

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، باتوجه‌به برخی کاستی‌ها در ارائه خدمات نظافتی و پاک‌سازی معابر و ثبت انتقادات شهروندان در سامانه ۱۳۷، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای نظافت و نگهداشت محله‌محور انجام شده است و هر محله از محلات ۱۲۳گانه شهر تهران علاوه بر نظافت روزانه و عادی خود به‌صورت قطعی یک‌بار در هفته به‌صورت ویژه مورد نظافت و شست‌وشو قرار می‌گیرد.

وی افزود: به‌منظور تحقق این امر و ایجاد تغییر و تحول در وضعیت نگهداشت و ارتقای سطح کیفی نظافت شهر، نیازمند بازنگری دقیق و جدی عملکرد پیمانکاران این حوزه هستیم. در این رابطه پیمانکاران فعلی فعال در مناطق را از لحاظ عملکرد و همچنین از نظر توان اجرایی، کامل بودن ناوگان ماشین‌آلات و پرسنل خدماتی مورد رصد و پایش قرار می‌دهیم. این کار شروع شده است و پیمانکاران فعلی و پیمانکارانی که پتانسیل و استعداد انجام و ارائه خدمت در سطح مطلوب را دارند، می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند مراجعه کنند و مدارک و مستندات خود را ارائه دهند.

محمدی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با ارزیابی دقیق، امکانات پیمانکاران را بررسی و رتبه‌بندی می­‌کند و از نیمه دوم سال جاری قرارداد پیمانکارانی که نتوانند در طرح ارزیابی و رتبه‌بندی ما امتیاز و رتبه لازم را کسب کنند، فسخ خواهد شد. در عین حال از پیمانکاران جدید که تا کنون سابقه همکاری با شهرداری تهران را نداشته‌اند، اما به لحاظ عملکرد و توان فنی، اجرایی و ناوگان ماشین‌آلات و نیروی انسانی لازم امکان انجام عملیات نگهداشت و نظافت شهر، در سطح مطلوب را دارند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: هفته گذشته در سازمان میزبان شهردار محترم تهران بودیم و ایشان ضمن اشاره به اولویت‌های مدیریت بهینه پسماند تأکید ویژه‌ای به نظافت و رفت‌وروب شهر داشتند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران گفت: باتوجه به مطالبه به‌حق مردم، وظایف ذاتی سازمان و همچنین تأکید شهردار محترم تهران مصمم هستیم که به‌زودی تغییراتی را در نحوه نظافت و پاک‌سازی شهر اعمال کنیم که آغاز طرح نظافت «محله‌محور» و ارائه آدرس‌های قابل پایش آن برای تمامی شهروندان روی سامانه‌های سازمان مدیریت پسماند و شهرداری تهران گام اول این اقدامات بود. در گام مهم بعدی و برای رسیدن به شرایط مطلوب نظافت شهر طی ۶ ماه آینده نیاز به بازنگری در انتخاب و همکاری با پیمانکاران داریم. رصد و پایش پیمانکاران توسط سازمان مدیریت پسماند با جدیت و دقت انجام می‌شود تا این عزیزان به‌عنوان بازوی اصلی شهرداری برای نگهداشت و نظافت شهر از توان فنی و اجرایی لازم برخوردار باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تحقق خواسته مردم و مطالبات به‌حق‌شان با هیچ‌کس تعارف و عقد اخوت نداریم و اگر پیمانکاری نتواند در ارزیابی‌های میدانی رتبه مطلوب و قابل قبول را اخذ کند و یا در بررسی عملکرد فعلی آنها در مناطق ضعف و نارضایتی وجود داشته باشد، با او قطع همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.