دعوت از مهمان خاص علم و صنعت با مجوز دانشگاه نبوده است

دعوت از مهمان خاص علم و صنعت با مجوز دانشگاه نبوده است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، چندی قبل خبر « چه کسی پاسخگوی حضور مهمانان خاص دانشگاه علم و صنعت است؟ » در خبرگزاری فارس منتشر شد، این خبر حکایت از دعوت انجمن علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت از سمانه خضرائیان عضو تیم بین‌المللی ITS داشت، فردی که تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران نیست و چرایی حضور این فرد در دانشگاه و عدم نظارت بر حضور مهمانان انجمن‌های علمی مطرح شده بود.

حال دانشگاه علم و صنعت طی توضیحاتی ضمن تایید حضور فردی که به قوانین کشور احترام نمی‌گذارد و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی مطالبی بر خلاف قوانین و مقررات کشور درج می‌گند، تاکید کرده است که این دعوت با مجوز دانشگاه نبوده و حضور نامبرده به درخواست خود ایشان و با دعوت یکی از اساتید دانشکده صورت گرفته است.

همچنین دانشگاه علم و صنعت تاکید می‌کند که تصاویر بدون پوشش اسلامی خضرائیان در فضای مجازی مربوط به حضور وی در دانشگاه نبوده اما چون نامبرده در صفحه شخصی خود در فضای مجازی مطالبی بر خلاف قوانین و مقررات کشور درج کرده است، حضور وی در دانشگاه می‌بایست طبق مقررات دانشگاه با هماهنگی صورت می‌‌پذیرفت.

البته در بخشی از این توضیحات هم اعلام شده است که تذکر جدی به عوامل برگزار‌کننده این مراسم داده شده و تعهد مربوطه از آن‌ها برای عدم تکرار مجدد چنین اقداماتی اخذ شده است.

متن این توضیحات به شرح زیر است:

« در پی حضور خانم دکتر سمانه خضرائیان در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ و در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران جهت ایراد سخنرانی در جمع برخی از اساتید و دانشجویان این دانشکده توضیحاتی به شرح دیل ارائه می‌گردد:

ـ دعوت از خانم دکتر سمانه خضرانیان از فارغ التحصیلان سابق دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران و شاغل در کشور آمریکا، جهت ایراد سخنرانی در این دانشکده با مجوز دانشگاه نبوده است و حضور نامبرده به درخواست خود ایشان و با دعوت یکی از اساتید دانشکده صورت گرفته و هماهنگی برگزاری مراسم سخنرانی به صورت غیر رسمی به دانشجویان فعال در انجمن علمی این دانشکده سپرده شده است.

لازم به ذکر است در این سخنرانی علمی که در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی عمران دانشگاه و تنها با حضور کمتر از ۱۵ نفر از دانشجویان و اساتید انجام شده است هیچ یک از شیوه نامه‌های دانشگاه نقص نشده و سخنران تنها به ذکر مسائل علمی و یافته‌های جدید در حوزه حمل و نقل پرداخته است.

– دانشگاه علم و صنعت ایران صریحاً اعلام می‌دارد که تصاویر بدون پوشش اسلامی سرکار خانم خضرائیان در فضای مجازی مربوط به حضور ایشان در دانشگاه نبوده است.

ـ با این حال با توجه به اینکه نامبرده در صفحه شخصی خود در فضای مجازی مطالبی بر خلاف قوانین و مقررات کشور درج کرده است، حضور غیررسمی ایشان در دانشکده مهندسی عمران می‌بایست طبق مقررات و روال موجود در دانشگاه با هماهنگی کامل مراجع ذی ربط در دانشگاه صورت می‌‌پذیرفت که ضمن تذکر جدی به عوامل برگزار‌کننده این مراسم تعهد مربوطه از آن‌ها جهت عدم تکرار مجدد چنین اقداماتی اخذ شده است.

– انتشار این خبر با تیتر جنجالی آن هم پس از گذشت بیش از ۵ ماه از برگزاری این نشست تامل برانگیز بوده و شایسته است رسانه‌‌ها و خبرگزاری‌های معتبری مانند خبرگزاری فارس در انعکاس و بازنشر این قبیل اخبار دقت لازم را داشته باشند لازم به ذکر است حق پیگیری این موضوع در مراجع ذیصلاح توسط دانشگاه علم و صنعت ایران محفوظ است.»

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.