مسئله‌محوری باید در هنر و رسانه تقویت شود

مسئله‌محوری باید در هنر و رسانه تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر نعمتی، بعد از ظهر شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر زنجان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: فعالیت‌های هنری برای اثربخشی و بازتاب در جامعه باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی ابراز کرد: وقتی خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری به بطن جامعه نفوذ کنند و خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها را انعکاس دهند، مردم نیز به رسانه اعتماد می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه‌ها با نفوذ در بین مخاطبان متعدد و اقشار مختلف در دریافت مطالبات و ذائقه مردم یک قدم جلوتر از سایر بخش‌ها هستند، بیان کرد: رسانه از طریق این ارتباط گسترده می‌تواند به بخش‌های مختلف هنر کمک کند.

وی ادامه داد: رسانه می‌تواند مشکلات مردم را با زبان هنر منتقل کند و با توجه به اینکه امروزه رسانه‌های دیداری مورد اقبال بیشتر مردم هستند، رسانه و هنر می‌توانند برای اثرگذاری بیشتر در مخاطبان در کنار یکدیگر قرار گیرند.

نعمتی نبود نگاه مسئله‌مند را مشکل امروز رسانه و هنر دانست و گفت: رسانه و هنر نباید فقط به جنبه آماری محدود شوند و زمانی اثرگذاری در مخاطبان محقق می‌شود که در تولیدات مسئله و دغدغه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه یک بخش از هنر به تولید و یک بخش به توزیع مربوط می‌شود، عنوان کرد: اگر محصولات فرهنگی اعم از کتاب، موسیقی‌، فیلم یا هنرهای تجسمی در کنار رسانه قرار نگیرد، بخش توزیع به درستی شکل نمی‌گیرد و اثر دیده نمی‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان مسئله‌محوری، بوم‌گرایی و مردم‌محوری را جزو مولفه‌های هنر انقلاب خواند و افزود: اگر هنر از مردم فاصله بگیرد، ماندگار نمی‌شود و از آنجایی که رسانه هیچگاه از مردم جدا نمی‌شود، لازم است پیوند بیشتری بین هنر و رسانه ایجاد شود.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.