مانور اطفای حریق مخازن نفت خام در خارگ برگزار شد

مانور اطفای حریق مخازن نفت خام در خارگ برگزار شد

سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور حفظ آمادگی در شرایط اضطراری و ارتقای هماهنگی‌های بخش‌های مختلف درگیر در امر مدیریت بحران، مانور عملیاتی اطفا حریق مخزن ذخیره سازی نفت خام با حضور تیم‌های عملیاتی HSE، اداره عملیات صادرات و ترابری انجام شد.

وی افزود: در این مانور، تمرین تأکتیک‌های عملیاتی مقابله با آتش‌سوزی مخازن و تأسیسات فرایندی پایانه برای افزایش آمادگی در مقابل هرگونه حادثه احتمالی انجام شد.

جانشین اداره HSE پایانه نفتی خارگ به جزئیات برگزاری مانور اشاره کرد و گفت: به هنگام عملیات یکی از مخازن دچار حریق گردید، بلافاصله پس از اطلاع، طبق دستورالعمل شرایط اضطراری، تیم عملیات آتش نشانی متشکل از خودروهای اطفا حریق، که مجهز به سیستم آب و فوم هستند و آمبولانس به محل اعزام شد.

سجاد عباسعلی ادامه داد: با توجه به حریق، موضع‌گیری و استقرار خودروهای اطفای حریق در اطراف مخزن انجام و اعضای تیم مقابله با شرایط اضطراری نیز در اتاق فرماندهی حوادث مخازن مستقر می‌شوند.

وی افزود: رئیس تیم عملیات، سامانه تزریق فوم مخزن را راه‌اندازی نموده و با شناسایی نقص در سیستم ضلع شرقی مخزن، با استقرار یک دستگاه خودرو در آن محل و با هوزکشی بر روی راهرو مخزن و در نهایت بر روی سقف شناور اقدام به اطفا حریق در ضلع شرقی مخزن می‌کند.

جانشین HSE پایانه نفتی خارگ تصریح نمود: با توجه به گستردگی حریق جهت خنک‌سازی مخزن مجاور، سامانه خنک کننده دیواره آن مخزن راه اندازی گردید، پس از مهار حریق و خاموش کردن آتش پایان عملیات به رئیس اداره HSE اعلام شد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.