سازمان مدیریت و برنامه ریزی موتور محرکه توسعه آذربایجان غربی است

سازمان مدیریت و برنامه ریزی موتور محرکه توسعه آذربایجان غربی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه،محمدصادق معتمدیان امروز در نشست با کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه در بخش اجرایی برنامه محور عمل می کنیم، اظهارداشت: با راهکارهای میانبری در اجرای طرح ها و برنامه ها، به دنبال شناسایی حلقه‌های مفقوده توسعه آذربایجان غربی هستیم.

وی همچنین با اعلام اینکه وضعیت شاخص‌های توسعه استان رو به بهبود است، خاطرنشان کرد: با اهتمام و تلاش همکاران سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در کمتر از ۲۰ ماه گذشته، اقدامات بسیار مطلوبی انجام شده و با نگاه عدالت محور، توسعه آذربایجان غربی سرعت یافته است.

استاندار آذربایجان غربی نگاه متوازن به توزیع امکانات را نیز ضروری دانسته و افزود: پایین بودن سرانه آموزشی یک شهرستان از حداقل‌های کشوری، منجر به ایجاد شکاف عمیق در این حوزه شده‌ و بیانگر نگاه نامتوازن در توزیع امکانات می باشد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه توسعه محدود به حوزه عمران نبوده و توسعه سخت افزاری باید همراه با توسعه نرم افزاری باشد، اضافه کرد: برنامه‌های محرومیت زدایی در راستای حل مسائل استان بوده و توسعه و پیشرفت ۲۰ شهرستان آذربایجان غربی را به صورت متوازن پیش خواهیم برد.

وی در ادامه با انتقاد از تلقی و معرفی آذربایجان غربی به عنوان یک استان محروم، گفت: آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ جزو پنج استان آخر کشور در بسیاری از شاخص‌ها بود ولی امسال به رتبه‌های بهتری ارتقاء یافته است.

استاندار آذربایجان غربی معادن طلا در تکاب و ظرفیت‌های ناب گردشگری در چالدران و سردشت را ثروت‌های خدادادی و منحصر به فرد تلقی کرده و افزود: همه مناطق استان از تکاب تا چالدران، دارای معادن، ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالای اقتصادی بوده و مسیر شکوفایی این پتانسیل ها هموار خواهد شد.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه نباید با انتشار اخبار منفی فضای جامعه را ملتهب کرد، ادامه داد: با حرکت به سمت انتشار اخبار مستند واقعی و مثبت، می توان آرامش و امید را به مردم منتقل کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح در استان به بهره برداری رسید، تصریح کرد: این موفقیت ناشی از تصمیم گیری درست در شورای برنامه ریزی بوده و با تداوم اتمام طرح‌های نیمه تمام استان، اعتماد عمومی و اجتماعی مردم تقویت خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی رضایتمندی مردم را منوط به ارائه خروجی مثبت از اقدامات و فعالیت‌ها دانسته و افزود: هر آن‌ چیزی که باعث ایستایی و رکود در اجرای طرح‌هاست، شناسایی و رفع می شود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه جذب اعتبارات ملی در پیشرفت طرح‌ها تاثیر مثبت دارد، یادآور شد: عملکرد قابل قبولی در این حوزه ثبت شده‌ و با توجه به اینکه اعتبارات استانی ناچیز است، با جذب اعتبارات ملی می توان سرعت انجام پروژه‌ها را افزایش داد.

وی در ادامه برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان در شهرستان‌ها را الگویی موفق در اجرای طرح ها و پروژه های آذربایجان غربی معرفی کرده و افزود: در این شورا طرح هایی در شهرستانها مصوب و اجرا می شود که با ارزیابی دقیق و بر پایه نیازها و مطالبات مردم و مسئولان محلی تدوین شده است.

استاندار آذربایجان غربی از عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در امر برنامه ریزی، تخصیص و جذب منابع، انضباط مالی و شفافیت بین منابع و مصارف نیز قدردانی کرده و ادامه داد: این سازمان مغز متفکر و موتور محرکه راهبری توسعه استان بوده و نقش موثر و مهمی در ایجاد تعادل و توسعه متوازن آذربایجان غربی دارد.

معتمدیان در پایان تاکید کرد: تشدید نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی استان، منجر به رضایتمندی و ارائه خدمات بهینه به مردم خواهد شد.

در ابتدای این جلسه سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز ضمن ارائه گزارش از عملکرد این سازمان، از حمایت های استاندار آذربایجان غربی در کمک به دستیابی به اهداف عالی سازمان مدیریت قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.