اجرای طرح شهدای «قریب» در لرستان

اجرای طرح شهدای «قریب» در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، هبت الله هاشمی شامگاه شنبه در دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان، اظهار داشت: شورای ترویج در استان یکی از قوی‌ترین جلسات شورای ترویج کشور است، به‌طوری‌که در دو هفته گذشته رئیس بنیاد شهید در حضور رئیس‌جمهوری، شورای ترویج استان لرستان را به‌عنوان نمونه و الگو معرفی کرد.

وی افزود: بر اساس اساسنامه در شورای ترویج ۱۵ مدیرکل عضویت دارد، درحالی‌که در استان لرستان تنها استانی هستیم که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این مجموعه هستند و همه جلسات تاکنون با حضور استاندار برگزار شده است و بسیاری از مصوبات شورای ترویج جنبه ملی پیدا کرده و به‌عنوان الگو معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور، عنوان کرد: در هفته آزادگان همه دستگاه‌های اجرایی از آزادگان مجموعه‌ها تجلیل کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی، گفت: به تاسی از حضرت رقیه (س) که در اسارت شهید شد، عنوان کرد: در این راستا امسال طرح شهدای «قریب» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵ شهید «قریب» در استان و آزادگانی که در اسارت به شهادت رسیدند و در زندان‌های رژیم بعثی به خاک سپرده شده‌اند، گفت: حدود ۱۰ پیکر از این شهدا به کشور بازنگشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام در همه شهرستان‌ها سخنرانی آزادگان پیش از خطبه‌های نمازجمعه است.

حجت‌الاسلام هاشمی، بیان کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده حضور آزادگان و بیان خاطرات در برنامه‌های تلویزیونی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی «نوای مهر»، عنوان کرد: استان لرستان میزبان ۴۰۰ مهمان داخلی و ۱۰۰ مهمان خارجی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به بحث یک‌درصدی بودجه ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: این موضوع با معاونت و مدیریت برنامه‌ریزی استان لرستان و همچنین و مدیرکل امور اقتصادی حل شد و به‌زودی به همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی، اظهار کرد: هر کتاب، فیلم و نوشته‌ای در بحث ایثار و شهادت به چاپ برسند و نشر پیدا کند باید به تأیید کمیته فرهنگی هنری بنیاد شهید برسد.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.