برداشت مکانیزه برنج در 132 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

برداشت مکانیزه برنج در 132 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

احسان عباسپور در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در ساری، با اشاره به اینکه برداشت برنج در ۱۳۱ هزار و ۸۶۴ هکتار شالیزار‌ استان مازندران انجام شد، گفت: از این سطح، ۱۳۱ هزار و ۶۳۴ هکتار بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج در ۵۴ هزار و ۶۶۱ هکتار و پرورش رتون در ۲۸ هزار و ۴۱۰ هکتار شالیزار استان انجام شد، افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

عباسپور با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، اضافه کرد: با علف‌های هرز در یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۰ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار و بلاست برگ در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

این مسؤول با بیان اینکه بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، ادامه داد: ۸۹ هزار و ۵۸۱ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان در حال حاضر ۹۴ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۷۰ میلیون مترمکعب است، گفت: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.