کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده برخی کالاهای اساسی به یک درصد

کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده برخی کالاهای اساسی به یک درصد

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، در بخشنامه ابلاغی «سید محمدهادی سبحانیان» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور تصریح شده است: پیرو بخشنامه شماره ۲/۱۴۰۲/۲۰۰ مورخ ۱۰/‌۰۱/‌۱۴۰۲‬ با موضوع ارسال احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به پیوست «قانون الحاق یک بند به عنوان بند «ظ» به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور»، برای اطلاع و اجرا ارسال می‌شود.

بر اساس بند «ظ» تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، در سال ۱۴۰۲ وردات داروهای ضروری و تجهیزات مصرفی پزشکی که فاقد مشابه تولید داخل باشند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف بوده و نرخ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات (شامل، عدس، نخود، لوبیا و ماش)، قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز، چای و همچنین قند و شکر تولید داخل به یک درصد تقلیل می‌یابد.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.