اهمیت به تندرستی دانش آموزان در کنار تحصیل الزامی است

اهمیت به تندرستی دانش آموزان در کنار تحصیل الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر ابتدایی کشور در سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: با هدف ایجاد شور و نشاط و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش برنامه‌های ورزشی و رویدادهای ملی را در حال برگزاری دارد که استان اردبیل نیز در پسران و دختران در مقطع ابتدایی میزبان 2 رشته فوتسال و والیبال است.

وی به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از ساحت‌های مهم ساحت زیستی و تربیت بدنی است که در کنار تهذیب و تحصیل باید به امر ورزش و تندرستی دانش‌آموزان نیز بها داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از همراهی خوب فدراسیون دانش‌آموزی در برگزاری این رویداد به میزبانی اردبیل قدردانی کرد و افزود: استان اردبیل در برگزاری رویداد پسران شایسته و موفق عمل کرد و از امروز نیز مسابقات دختران آغاز شده و تا 27 مرداد ادامه خواهد داشت.

صفری تصریح کرد: در سایه این اعتماد مسئولان کشوری، استان اردبیل توانسته در برگزاری این مسابقات به شکل جشنواره‌ای با تدارکی مناسب شایسته عمل کند و قطعا در این رویداد هدف مشخص کردن بازنده یا برنده نیست، بلکه انتظار داریم دانش‌آموزان در کنار هم در فضای صمیمی تبادل اطلاعات و مسائل علمی، فرهنگی و تربیتی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر از رقابت در این جشنواره رفاقت‌ها مد نظر است و ما از سرپرستان تیم‌ها و مربیان درخواست کردیم تا دانش‌آموزان در مدت حضور در استان اردبیل از برنامه‌های مختلف گردشگری، تربیتی و دیگر رویدادهای متنوع بهره‌مند شوند.

صفری اضافه کرد: بیش از 2 هزار دانش‌آموز در این رویداد حضور پیدا کردند تا در 2 رشته فوتسال و والیبال بتوانند رقابت شایسته‌ای داشته باشند که برای این مسابقات چهار سالن نیز تدارک دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: از امروز در سالن‌های تدارک‌ دیده شده مسابقات آغاز شد و ما امیدواریم دانش‌آموزان از این فرصت در کنار آموزه‌های ارزشمند، تجربه خوش به یادگار داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس