تفاهم‌نامه فدراسیون نجات غریق و آموزش پرورش منعقد شد

تفاهم‌نامه فدراسیون نجات غریق و آموزش پرورش منعقد شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری عصر پنج‌شنبه در حاشیه انتخاب رئیس هیأت نجات غریق خراسان شمالی اظهار داشت: فرزاد ارکی با ۱۵ رأی به عنوان چهار سال رئیس هیأت نجات غریق انتخاب شد.

رئیس فدراسیون نجات غریق گفت: سال گذشته با دستور مستقیم رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ستاد بحران برای پرداخت حقوق ناجیان غریق، خرید لوازم و تجهیزات در اختیار ستاد سامانه سواحلی کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون در حوزه شهری آتش نشانی متولی تهیه لباس برای ناجیان غریق هستند و در خارج شهر هلال احمر، متولی این امر است، افزود: نیروهای ما آمادگی دارند تا بعنوان نیروی متخصص و همیار در کنار این عزیزان حضور داشته باشند.

حیدری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی جدید با رویکرد نو در سال جاری، گفت: مسابقات مناطق در شمال شرق از جمله خراسان رضوی و مجمع خراسان‌شمالی را داشتیم که افراد منتخب مناطق به مسابقات قهرمانی کشور دعوت می‌شوند.

رئیس فدراسیون نجات غریق بیان داشت: از حضور پیشکسوتان بعنوان نیروهای باتجربه استفاده خواهیم کرد و مسابقات قهرمانی کشور پیشکسوتان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش پرورش برای تربیت معلمان ورزش، گفت: در کشور ۳۳ هزار معلم ورزش داریم که حدود ۱۴ و نیم میلیون دانش اموز را تحت پوشش دارند که می‌توانند پیشگیری از غرق شدگی را به دانش آموزان آموزش دهند.

منبع: مهر