موضع فرماندار گچساران در برابر تخلف واگذاری زمین: آقای مدیر نترس حتی به بهای لغو ابلاغ

موضع فرماندار گچساران در برابر تخلف واگذاری زمین: آقای مدیر نترس حتی به بهای لغو ابلاغ

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران روان‌بخش دیهیم خوب در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: مدیران تلاش کنند تا پروژه‌های تکمیل به بهره‌برداری برسند، اگر پروژه‌ای را افتتاح نکنیم بهتر از این است که نیمه‌کاره افتتاح شوند.

وی بیان کرد: بیمارستان نرگسی چند سال پیش افتتاح‌شد اما مشکلات بسیاری را هنوز دارد و طرح‌ها و پروژه‌هایی که قرار است افتتاح شوند، حتماً کامل باشند.

این مسئول در ادامه اظهارات خود در خصوص انتخابات تصریح کرد: در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی وظیفه‌ ما فراهم کردن زمینه برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.

دبهیم خوب عنوان کرد: رهبر انقلاب در ابتدای سال چهار شاخصه را در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات برای همه ما ترسیم کردند که می‌توان به امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری انتخابات اشاره کرد.

وی گفت: بنابراین همه مسئولین باید زمینه را در راستای این چهار شاخصه مهم فراهم کنند چراکه اگر امنیت و رقابت سالم و شفافیت در انتخابات نباشد هیچ فردی انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات نخواهد داشت پس همه وظیفه‌ داریم این چهار شاخصه مورد توجه رهبر انقلاب را اولویت کار قرار دهیم.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه معتقد به اصل بی‌طرفی در انتخابات هستیم خاطرنشان کرد: باید این اعتماد را در مردم به وجود بیاوریم تا مردم به مسئولین اعتماد کنند و شاهد یک مشارکت حداکثری از سوی مردم باشیم.

دیهیمی خوب بیان کرد: گلایه‌هایی خبرنگاران داشته‌اند که برخی مدیران حاضر به مصاحبه نمی‌شوند که همین‌جا از همه مدیران می‌خواهم در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگویی سؤالات و مطالبات خبرنگاران باشند چراکه خدمات و عملکردها باید انعکاس داده شوند و اگر مدیری از طرف مدیرکل در خصوص مصاحبه‌های خبری منع می‌شود حتماً به فرمانداری اطلاع بدهد.

وی افزود: خدمات‌دهی به مردم در ادادات حائز اهمیت می باشد چرا که همه ما خدمتگذار مردم هستیم، گلایه‌هایی مطرح‌ شده که در برخی ادارات کم‌کاری و سهل‌انگاری در خصوص رفع مشکلات مردم انجام می‌شود که نباید این‌گونه باشد.

فرماندار گچساران ادامه داد: وظیفه هر مدیری خدمت به مردم است و تفکرات سیاسی نباید در کار رخنه کند، طبق قانون، کار مردم را انجام دهید با هر دیدگاهی که هر ارباب‌رجوعی هم داشته باشد.

دیهیم خوب اضافه کرد: موضوع گرانی در سطح شهرستان دغدغه بسیاری از شهروندان است و مردم همچنان از این موضوع گلایه دارند، چرا که در شهرستان‌های هم‌جوار قیمت کالاها ارزان‌تر از گچساران است که باز هم تأکید می‌کنم مسئولین راهکار دهند و این موضوع را درجایی تمام کنند.

وی گفت: گران فروشی در شهرستان ما زیاد است و ما می‌پذیریم اگرچه خودش یک نقص در کارما است و نتوانستیم آن‌طور که باید بازار را کنترل کنیم و دستگاه‌های متولی نظارت بیشتری داشته باشند و راهکار اساسی و مؤثر ارائه دهند تا مردم در این گرانی نفس راحتی بکشند.

در بحث واگذاری زمین از طرف مدیر مافوق هم تهدید بشوید نباید بترسید حتی اگر ابلاغتان لغو شود

فرماندار گچساران با اشاره به واگذاری زمین و مشکلاتی که دارد تصریح کرد: بازهم اعلام می‌کنم اگر کسی درجایی بخواهد طرحی اجرا و بخواهد اشتغال‌زایی کند همکاری می‌کنیم اما اکثر طرح‌هایی که پیشنهاد می‌دهند نه جنبه اشتغال‌زایی دارند و نه خدمات‌دهی و بیشتر رنگ و بوی منافع شخصی دارد و کسانی که قصد دارند واقعاً اشتغال‌زایی انجام دهند همکاری لازم با آنها انجام خواهد شد.

دیهیم خوب ادامه داد: مدیران توجه داشته باشید اگر در بحث واگذاری زمین از طرف مدیر مافوق هم تهدید بشوید نباید بترسید حتی اگر ابلاغتان لغو شود چراکه شما جلوی تضییع حقوق مردم را گرفته‌اید، ایرادی که وجود دارد برخی واگذاری‌ها از استان به پایین است.

وی افزود: در حالی‌که روند کار باید از شهرستان به استان باشد و این موارد تخلف آشکار است و باید در مقابل این موارد ایستادگی و مقاومت کنید تا حقوق تضییع‌ شده این شهر برگردد.

800 هکتار از زمین‌هایی که در تصرف زمین‌خواران بودند رفع تصرف شد

فرماندار گچساران اظهار کرد: تاکنون 800 هکتار از زمین‌هایی که در تصرف زمین‌خواران بودند رفع تصرف شد، اگرچه دوستان می‌گویند وقتی شما رفتید همه این زمین‌ها دوباره واگذار می‌شوند ما هم می‌گوییم خدا کریم است و شاید کسی دیگر آمد واگذار نکرد.

دبهیم خوب ادامه داد: بازهم تأکید می‌کنم به کسانی که تنها طرح برای رونق تولید و اشتغال و خدمات‌دهی داشته باشند زمین واگذار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امروز هر مدیری باید در بحث نظارت از زمین‌هایی که در اختیار دارند اهتمام تام داشته باشد و مدیران حتماً هم نظارت بیشتری داشته باشند و تشکر ویژه‌ای دارم که همه ادارات و دستگاه‌ها درزمینهٔ بحران‌های شهرستان همکاری می‌کنند.

دیهیم خوب گفت: مدیران طرح‌ها و پروژه‌ها را بررسی کنند، متأسفانه برخی مدیران اطلاع کافی از پروژه‌های خود ندارند در صورتی‌ که باید نظارت دقیق بر روند اجرای پروژه‌ها داشته باشند و هرجایی که اشکال داشته باشد نیز اطلاع دهید.

فرماندار گچساران تصریح کرد: استفاده شخصی از خودروهای ادارات در ساعات غیر اداری تذکر دیگری به مدیران است چراکه قانون این اجازه را نداده است و خواهش دارم که مدیران در این خصوص رعایت کنند.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس