تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی مسکن از سوی بانک‌ها پرداخت نشده است

تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی مسکن از سوی بانک‌ها پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی مقصودی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حدود ۷۵ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان تأمین شده و مابقی در حال تأمین است.

وی افزود: برای تسریع در روند ساخت مسکن، افزایش تسهیلات تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان در دستور کار شورای عالی مسکن قرار گرفت که هنوز بانک‌ها با بهانه عدم ابلاغ دستورالعمل برای پرداخت آن اقدام نکردند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت، مصالحی چون سیمان و آهن را خارج از عرضه در بورس در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

مقصودی عنوان کرد: مشکلی در خصوص بیمه کارگران ساختمانی وجود دارد که توسط مجلس و شورای نگهبان در حال رسیدگی است، با حل این مشکلات می‌توان امیدوار بود که اجرای پروژه‌های ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری سرعت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ۲۵ درصد زمین باقی مانده در طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری، در شهرهای فاقد زمین باید از راه‌هایی چون الحاق زمین به محدوده، گرفتن زمین از دستگاه‌های اجرایی و توافق با مالکان و استفاده از مستثنیات استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در چند ماه آینده در باقی مانده شهرهای استان که نتوانستیم زمین تأمین کنیم یا کسری زمین داریم، اراضی مورد نیاز را تأمین کنیم.

منبع: مهر

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.