ساخت ۳ باب مدرسه در پروژه های نهضت ملی مسکن زنجان

ساخت ۳ باب مدرسه در پروژه های نهضت ملی مسکن زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی روز دوشنبه گفت: تاکنون متقاضی نهضت ملی مسکن در استان به علت عدم واریزی آورده حذف نشده است.

وی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان همراهی خوبی با متقاضیان دارد و برای دهک‌های اول و دوم تسهیلات بانکی با درصد پایین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، به ساخت سرانه‌های عمومی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: ساخت سه مدرسه در سایت شرق و غرب آغاز شده و بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اسماعیلی تاکید کرد: هر پروژه مسکن ملی که به اتمام می‌رسد، لایحه تاخیرات برای پروژه نوشته می‌شود به طوری که این تاخیرات مجاز و یا غیر مجاز است و این تاخیرات توسط یک کارگروه کارشناسی خارج از مجموعه راه و شهرسازی نوشته می‌شود.

وی افزود: در این راستا اگر تاخیرات غیر مجاز باشد، خسارت به عدد تبدیل شده و به پروژه برگشت داده می‌شود و اگر خسارت مجاز باشد مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: زمین‌های مسکن‌های ملی غرب زنجان به صورت رایگان در اختیار متقاضیان و به صورت ۹۹ ساله است و در این محدوده پول زمین از متقاضی دریافت نمی‌شود ولی قیمت زمین در پروژه‌های مسکن ملی در شرق نیز به صورت اقساطی و پنج‌ساله دریافت می‌شود و در پروژه‌های مسکن ملی در شرق شهر زنجان قیمت زمین متناسب با کارشناسی روز زمان آغاز پروژه محاسبه می‌شود.

اسماعیلی بیان داشت: ۴۶ سازنده پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان وجود دارد و همه بومی هستند.

وی گفت: تلاش می‌شود پروژه‌ها خیلی زودتر به اتمام رسیده و سریع‌تر در اختیار متقاضیان قرار گیرد چرا که قیمت نهایی کاهش می‌یابد.

منبع: مهر