ضرب‌الاجل رئیس کل دادگستری سمنان جهت تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه نگهداری شده در پارکینگ‌های گرمسار

ضرب‌الاجل رئیس کل دادگستری سمنان جهت تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه نگهداری شده در پارکینگ‌های گرمسار

به گزارش ایلنا،‌ محمد جعفر عبدالهی اظهار کرد: اجرای دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه را در دستور کار قرار داده و تا کنون از پارکینگ‌های شهرستان‌های شاهرود و دامغان بازدید کرده و در این مرحله از پارکینگ‌های شهرستان گرمسار بازدید و ساماندهی، ترخیص و تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه را مطالبه کردیم.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه در دستور کار دستگاه قضایی استان است و ضمن دعوت از مسئولین مربوطه استانی و شهرستانی و بازدید میدانی و برگزاری جلسات تصمیمات قانونی به منظور ساماندهی و تعیین تکلیف این وسایل نقلیه اتخاذ می‌شود.

عبدالهی افزود: هدف ازساماندهی پارکینگ‌ها حفظ حقوق شهروندی در باب حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت المال است تا از تضییع و تعرض مصون باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: در بازدید میدانی از پارکینگ‌های هجرت و ولی عصر (عج) گرمسار، متاسفانه متصدیان وقت تعهد و کفایت لازم در حفاظت و نگهداری از وسایل نقلیه توقیفی را ندارند.

وی ادامه داد: به همین منظور به مسئولین مربوطه دستور داده ظرف یک ماه با رعایت موازین قانونی متصدیان صالح را معرفی و تعیین کنند.

عبدالهی تصریح کرد: در توقف‌گاه‌های نگهداری وسایل نقلیه گرمسار تعداد ۲ هزار و ۷۲۳ موتور سیکلت و تعداد ۲۱۷ خودرو و مجموعاً تعداد ۲ هزار و ۹۴۰ وسیله نقلیه رسوبی و غیر رسوبی وجود دارد که ساماندهی و تعیین تکلیف آن‌ها ضرورت دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در مورد موتور سیکلت ۶ ماه و در خصوص خودرو یک سال از زمان امکان ترخیص چنانچه کماکان در پارکینگ بوده و مالک برای ترخیص مراجعه نکند پس از انجام تشریفات قانونی از طریق مزایده به فروش خواهد رسید.

عبدالهی با دعوت از مالکین و متصرفین قانونی وسایل نقلیه‌ای که امکان ترخیص وسیله نقلیه آن‌ها فراهم است، گفت: شهروندان برای ترخیص وسایل نقلیه خویش هرچه سریع‌تر به پارکینگ‌های سراسر استان مراجعه و نسبت به رفع توقیف وسیله نقلیه خویش اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان یادآوری کرد: توقیف وسایل نقلیه توسط مأمورین جز در موارد مصرح قانونی و یا برابر دستور مقام قضایی ممنوع است و متأسفانه با وضعیتی که در نگهداری وسایل نقلیه در شهرستان گرمسار وجود دارد باید علاوه بر تعیین تکلیف قانونی و ساماندهی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها به قید فوریت تسطیح محوطه، تفکیک صحیح و افزایش ضریب حفاظت فیزیکی و نظارتی اقدام شود.

انتهای پیام/منبع: ايلنا